اخبار گردشگری

استاندار: چهره غیرواقعی و منفی از استان کرمانشاه ارائه ندهیم

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست برنامه ریزی یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری سراسر کشور در سرسرای امید استانداری افزود: اینکه برخی ها کرمانشاه را استانی ناامن می دانند را قبول ندارم و در مدتی که استاندار شده ام و بررسی کرده ام کرمانشاه از امن ترین استان های کشور است.
او گفت: طرح این موارد پیگرد قانونی دارد و ما این موضوع را پیگیری می کنیم و نباید بگذاریم اخبار منفی استان بزرگنمایی شود.
وی بر بزرگنمایی ظرفیت ها و پتانسیل های استان کرمانشاه در حوزه های مختلف از جمله گردشگری به منظور معرفی استان و فرهنگ مردمان آن تاکید کرد و از رسانه ها خواست در این ارتباط بیشتر تلاش کنند.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری به خوبی می تواند چهره زیبا و واقعی کرمانشاه را به دنیا معرفی کند، گفت: اگر غبارهای کاذبی در هوای استان وجود دارد را می توان از طریق صنعت گردشگری پاک کرد و با شفافیت کرمانشاه واقعی را به مردم دنیا معرفی نمود.
بازوند، ظرفیت فراوانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد، افزود: براساس بررسی هایی که در این مدت انجام دادم می توانیم بگوییم که گردشگری می تواند در استان تحول اقتصادی به وجود بیاورد.
وی با بیان اینکه امروز اجماع بسیار خوبی در کشور و بخصوص استان کرمانشاه بر سر گردشگری وجود دارد و این صنعت ورد زبان مردم شده است، گفت: این اجماع خود یک ظرفیت بزرگ برای توسعه صنعت گردشگری در استان است که باید از آن استفاده کرد.
وی نقش راهنمایان گردشگری، تبلیغات و اطلاع رسانی را در معرفی استان کرمانشاه بسیار مهم دانست و تاکید کرد باید از همه این ظرفیت های برای معرفی چهره واقعی استان استفاده کرد.
استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کنار توسعه زیرساخت های گردشگری باید به بُعد نرم افزاری این صنعت هم توجه جدی شود، گفت: توجه ویژه به آموزش عمومی مردم و بخصوص راهنمایان گردشگری می تواند در جذب هرچه بیشتر گردشگر کمک کند.
بازوند با استقبال از برگزاری گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور در کرمانشاه در اسفند ماه امسال آن را فرصت بسیار خوبی برای معرفی استان دانست و گفت: در این گردهمایی باید ظرفیت های کرمانشاه به خوبی معرفی شود تا راهنمایان گردشگری از نزدیک با ظرفیت های موجود استان آشنا شوند.
استاندار کرمانشاه در ادامه این نشست طرح کرمانشاه ۲۰۲۰ را به حاضران ارائه کرد و گفت: در این طرح با رویکرد گردشگری به دنبال معرفی استان در سال ۲۰۲۰ هستیم و پیشنهاد می کنم در گردهمایی اسفند ماه در کرمانشاه این طرح رونمایی شود.
بازوند افزود: این طرح را در هیات دولت هم مطرح می کنم و در آنجا به تصویب می رسانیم تا از اعتبارات و امکانات دولت نیز برای این طرح بهره ببریم.
وی واگذاری فعالیت های مربوط به گردشگری به بخش خصوصی و مردم را در پیشبرد اهداف بسیار مهم دانست و گفت: در برخی از کشورهای غربی سازمانی به نام گردشگری وجود ندارد و فعالان و سازمان های غیردولتی این صنعت را اداره می کنند.
وی یادآور شد که گردشگری باید بر سر سفره مردم بیاید و مردم بتوانند از محل این صنعت منتفع شوند.
او به ۲ هزار و ۲۰۰ جاذبه ثبت شده و چهار هزار و ۲۰۰ جاذبه شناسایی شده کرمانشاه اشاره کرد و آن را ظرفیت و پتانسیل بسیار خوبی در زمینه جذب گردشگر در استان دانست.
قرار است یازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری کشور با حضور ۶۰۰ نفر از سراسر کشور ۲۹ بهمن تا دوم اسفند در کرمانشاه برگزار شود.
براساس اعلام معاون گردشگری استان کرمانشاه در نیمه نخست امسال ۵۲۰ هزار نفر گردشگر داخلی و هشت هزار و ۱۰۰ نفر گردشگر خارجی از موزه ها و محوطه های تاریخی استان کرمانشاه بازدید کردند.
۳۰۳۳/۸۰۶۶ خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


استاندار کرمانشاه


توسعه استان