اخبار گردشگری

افزایش ۵۶ درصدی اقامت گردشگران خارجی در مازندران

دلاور بزرگ نیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در شش ماهه نخست سال جاری ۵۱ هزار و ۷۷۵ گردشگر خارجی به صورت شب اقامت از مازندران دیدن کردند .
وی بیان داشت : چالوس ، کلاردشت و رامسر به ترتیب با ۱۴ هزار و ۳۸۰ ،۱۲ هزار و ۵۷۰ و رامسر با ۹ هزار و ۱۴۷ نفر بیشترین تعداد گردشگر خارجی را به خود اختصاص داد.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت : این گردشگران خارجی بیشتر از کشورهای ژاپن، مالزی، ایتالیا، فیلیپین، آلمان، لبنان، آلمان، کره ، قبرس، فرانسه، سوئد، روسیه و عراق وارد استان شده و در اقامتگاه های مازندران اقامت کردند.
بزرگ نیا استقبال امسال گردشگران خارجی از اقامتگاه های بومی را خوب توصیف کرد و گفت : با افزایش رونق دراین بخش سعی در تقویت اقتصاد محلی و بومی داریم .
حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و همچنین مناطق کوهستانی با ارتفاع بیش از چهار هزار متر و طبیعت بکر در مازندران ویژگی های منحصر و جذاب برای گردشگران فراهم می کند .
علاوه براین وجود بیش از ۳۰۰ کیلومتر دریا و نیز جنگل بعنوان ظرفیت و پتانسیل خدادادی در مازندران است که این استان را بعنوان مقصد سفر گردشگران خارجی مبدل کرده است .
همچنین استان مازندران دارای ۲ هزار و ۸۰۰ اثر شناسایی شده است که تاکنون ۷۰۰ اثر تاریخی ، ۴۰ اثر معنوی، ۲۰ اثر طبیعی و یک اثر جهانی به ثبت رسیده است که از نظر فرهنگی و تاریخی این خطه از شمال کشور را غنی کرده است .
خبرنگار : رضا غلامی **انتشار دهنده: محسن حسن نیا
۷۳۳۵/۱۸۹۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگران خارجی


اقامت


مازندران