اخبار گردشگری

افزایش ۱۲۳درصدی گردشگران ایرانی به گرجستان

به گزارش خبرگزاری ‘ نیوز گئورگیا ‘ گرجستان ، در این مدت درمجموع بیش از شش میلیون و ۴۰۰ هزار گردشگر خارجی به این کشور سفر کرده که ۱۸٫۸ درصد بیشتر از ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۶ است .
بر اساس این گزارش ، تعداد سفرهای گردشگری در ۱۰ماه نخست سال ۲۰۱۷ میلادی ۲۸ درصد افزایش یافته و بیش از سه میلیون گردشگر خارجی به مدت یک روز و یا بیشتر به گرجستان سفر کرده اند.
بیشترین مسافرت ها در ۱۰ ماه سال جاری میلادی به گرجستان با یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر از جمهوری آذربایجان بوده که ۱۰٫۸ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل است .
همچنین در این مدت شمار مسافرت ها به گرجستان از ارمنستان ۱۵٫۸ درصد ، از روسیه ۳۳٫۳ درصد ، از انگلیس ۴۰ درصد ، اتریش ۳۶٫۸ درصد ، هلند ۳۴٫۶ درصد و آلمان ۲۹٫۱ درصد افزایش یافته است .
همچنین شمار مسافرت ها از عربستان به گرجستان در ۱۰ ماه نخست سال ۲۰۱۷ در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل ۱۷۱٫۵ درصد ، کویت ۱۵۰٫۳ درصد ، کره جنوبی ۸۸٫۱ درصد ، ازبکستان ۷۵٫۴درصد ، هند ۷۰ درصد و چین ۵۶٫۹ درصد افزایش پیدا کرده است .
دمیتری کومسیشویلی وزیر دارایی گرجستان امروز ( جمعه ) طی سخنانی در جلسه هیات دولت این کشور اعلام کرد ، در سال جاری میلادی درآمد گرجستان از حوزه گردشگری دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است .
درآمد گرجستان از گردشگری خارجی در نیمه اول سال جاری یک میلیارد و ۱۰۰میلیون دلار بوده است که ۲۲۵ میلیون دلار بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است .
گرجستان در سال ۲۰۱۶ میلادی از گردشگری خارجی بیش از دو میلیارد درآمد داشته است .
گرجستان با نزدیک به ۷۰ هزار کیلومتر مربع مساحت سرزمین با روسیه ، ارمنستان ، جمهوری آذربایجان و ترکیه مرز مشترک دارد .
جمعیت این کشور نزدیک به چهار میلیون نفر است .
آساق ** ۳۳۷** ۱۵۷۹**۳۴۰۴** مرضیه فاتحی**انتشار: محسن اسماعیلی

انتهای پیام /*


اقتصاد


گرجستان


سفرهای گردشگری


گردشگران ایرانی