اخبار گردشگری

سافاری و آفرود در مرنجاب ساماندهی می شود

حسین انصاری فر روز جمعه در حاشیه بازدید از کویر مرنجاب به خبرنگار ایرنا عنوان کرد: کمیته تخصصی سافاری در استان اصفهان برای ساماندهی آفرود و سافاری در منطقه مرنجاب و حمایت از تشکل‌ها و تورهای گردشگری مستقل تشکیل شده تا با نظارت و هماهنگی برای جلوگیری از بروز خسارت و آسیب به منابع طبیعی و محیط زیست تمهید لازم در نظر گرفته شود.
وی افزود: هرگونه حضور در کویر مرنجاب با توجه به گونه های جانوری موجود بدون مدیریت و برنامه ریزی آسیب زاست و گروه های آفرود و ماجراجویان می توانند موجب بروز مشکلاتی شوند که از جمله آن آلودگی منطقه ای بکر توسط خودورهای آفرود است.
رئیس کلوپ سافاری استان اصفهان گفت: حضور خودروهای ۲ دیفرانسیل در چنین نقاطی می تواند موجب مهاجرت گونه های جانوری و تغییر در زیست بوم مرنجاب شود، در حالی که حضور بیشتر این گروه ها تحت پوشش حمایت از محیط زیست، ماجراجویی و معرفی جاذبه های گردشگری انجام می شود.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب (در شمال استان اصفهان، ۵۰ کیلومتری شهر آران و بیدگل) به علت اقلیم چهار فصل و اعتدال نسبی هوا، گوناگونی جاذبه های گردشگری، گونه های جانوری و پوشش گیاهی یکی از زیباترین نقاط کویری ایران محسوب می شود.
کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی در دل کویر با آمیزه ای از طبیعت، تمدن و تاریخ بیش از ۱۰۰ هزار نفر مسافر داخلی و گردشگر خارجی را سالانه به مرنجاب می خواند.
شهرستان آران و بیدگل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری اصفهان واقع است.
خبرنگار: حسین منصوری فر ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۷۲/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


سافاری


کویر مرنجاب