اخبار گردشگری

مقام پارلمانی صربستان: ایران کشوری کهن که آثار بی نظیر هنری و ادبی به بشریت تقدیم کرده است

به گزارش ایرنا، ‘ناتاشا میچیچ’ پنجشنبه شب در نشست با ‘پروانه سلحشوری’ همکاری های فرهنگی را عمده ترین رکن روابط بین دو ملت و دو دولت توصیف کرد و با اشاره به اینکه این همکاری ها به توسعه و تعمیق همکاری های دو طرف در همه حوزه های مورد علاقه کمک می کند، بر ضرورت تعمیق همکاری های فرهنگی بین دو کشور تاکید کرد.
نائب رئیس کمیسیون فرهنگی،‌ انتخاب صربستان به عنوان میهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال آینده را باعث افتخار این کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که با این حضور، مردم ایران بیش از گذشته با فرهنگ و هنر صربستان آشنا می شوند.
نماینده پارلمان صربستان، آمادگی کشورش را برای شروع همکاری بین موزه های دو کشور شد.
سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اعلام کرد که به زودی کتاب گزیده آثار شعرای نامدار ایرانی به زبان صربی منتشر خواهد شد و مردم صربستان این فرصت را خواهند یافت که با گوشه ای از اشعار غنی ایران آشنا شوند.
وی با بیان اهمیت رسانه در دنیای جدید، خواستار همکاری دو کشور در حوزه رسانه های تصویری و نوشتاری شد.
جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۱۶ میلادی به عنوان میهمان ویژه شصت و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بلگراد انتخاب شد و در همان سال برنامه مبادلات فرهنگی دو کشور به امضا رسید.
بالغ بر ۲۵۰ دانشجو در دانشگاه بلگراد، زبان‌ فارسی را به عنوان زبان دوم خود انتخاب کرده و سینمای ایران در بین نخبگان صرب از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.
اروپام**۴۳۶*شبس*۱۴۸۸ *انتشار دهنده: بهمن بامداد**

انتهای پیام /*


فرهنگی


همکاری های فرهنگی


ایران


صربستان