اخبار گردشگری

کانون هنر نقالی و آیین های پهلوانی در تهران راه اندازی می شود

یاسر موحدفر شامگاه پنجشنبه با حضور در غرفه ایرنا در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها اظهار داشت: بنیاد فردوسی از سال ۱۳۸۴ با مجوز سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رسما آغاز به کار کرد و هم اکنون در دوازدهمین سال فعالیت بنیاد فردوسی تلاش شده که با توجه با سبک جهانی هنر نقالی، آیین های پهلوانی و هزاره شاهنامه فردوسی، سراهای نقالی که از تعهدات ایران در سند ثبت ایران در یونسکو است؛ انجام شود.
وی گفت: بنیاد فردوسی در کنار دفاتر استانی تهران و خراسان رضوی که سالها فعال بوده است، امسال دفترهای استانی اصفهان، کرمان و ایلام را هم راه اندازی کرده است.
دبیرکل بنیاد فردوسی افزود: همچنین با توجه به سند ثبت جهانی، سراهای نقالی در ایران با کوشش بنیاد فروسی و نهادها و ارگان های دیگر راه اندازی می شود.
وی ادامه داد: مجموعه فرهنگی گردشگری شاهنامه هم با همکاری بنیاد فردوسی در شهر طوس راه اندازی شده که مجموعه بسیار بزرگی با امکانات بسیار مناسب است.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، پنجم آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی (ره) تهران گشایش یافت و فعالیت این نمایشگاه تا ۱۲ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره ۲۲۹ در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**۹۱۸۷**۱۰۵۵
خبرنگار: حمیدرضا بازگشا**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


مطبوعات۹۶


بنیاد فردوسی


آیین پهلوانی