اخبار گردشگری

سالانه برای حفظ و احیا آثار تاریخی استان سمنان ۵۰ میلیارد ریال نیاز است

حسین خواجه بیدختی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که حفظ بناهای تاریخی و فرهنگ سازی برای جلوگیری از تخریب و ماندگاری آن ها از برنامه های اداره کل است ، افزود : بازسازی آثار باستانی تاریخانه دامغان از اولویت کاری این نهاد در سال ۹۶ است.
وی اظهارداشت : واگذاری خانه های تاریخی به بخش خصوصی برای مرمت آثار تاریخی از برنامه های راهبردی به منظور افزایش اشتغال و جذب گردشگر در سمنان است.
وی اظهارداشت : براساس برآوردهای اولیه در بخش صنعت به ازای پنج میلیارد ریال اعتبار می توان یک شغل در سمنان ایجاد کرد در حالی که در بخش صنایع دستی این رقم کمتر از ۵۰۰ میلیون ریال است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اضافه کرد : در چهار سال گذشته بیش از ۱۰ منطقه با ظرفیت اشتغالزایی در مناطق روستایی و شهری سمنان به عنوان هدف گردشگری شناسایی شد و در چهار سال آینده هم این راهبرد برای افزایش اشتغال ادامه می یابد.
خواجه بیدختی تصریح کرد : در چهار سال گذشته ۲۰ خانه گردشگری در مناطق روستایی سمنان با صرف ۴۰ میلیارد ریال نوسازی و بهسازی شد و سهم مناطق روستایی استان از حضور مسافر نسبت به دولت دهم بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی بیان داشت : طرح احیای خانه های تاریخی و کاروانسراهای تاریخی ثبتی که در مالکیت سازمان میراث فرهنگی است برای جبران کمبودهای زیرساخت اقامتی در دست اقدام قرار دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان سمنان خاطرنشان کرد : در سال های گذشته به دلیل کم آبی در استان، برای افزایش اشتغال و رونق اقتصادی به گردشگری به عنوان یکی از محورهای توسعه پایدار توجه شده است.
به گزارش ایرنا، تبدیل سمنان از معبر به مقصد شعار و هدفگذاری اصلی استان سمنان در حوزه گردشگری تعیین شده است که نیازمند تقویت زیرساخت‌های گردشگری است، این استان دارای ۶۲ مرکز اقامتی شامل ۱۰ هتل، ۲ هتل آپارتمان، پنج مهمان‌پذیر، ۳۴ اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و سه مجتمع، محوطه و مجموعه گردشگری است و این واحدها در مجموع دارای یک هزار و ۸۹ تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان حدود ۲ هزار نفر شب است.
استان سمنان بیش از هزار اثر تاریخی ، فرهنگی و طبیعی در استان سمنان شناسایی شده که بیش از ۷۰۰ اثر در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
۶۰۲۶/۷۳۳۹
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

انتهای پیام /*


اقتصاد


اعتبار


حفظ آثار تاریخی


سمنان