اخبار گردشگری

سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می شود

شهاب نادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: برای اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کشور نیازمند آن هستیم که حوزه گردشگری را در کشور رونق دهیم، زیرا این حوزه بعد از خودرو و نفت سومین صنعت پر در آمد جهان است.
وی اظهار کرد: بر این اساس در برنامه ششم توسعه ماده ۹۸ و ۹۹ و ۱۰۰ موادی بود که در برنامه تلفیق این برنامه نیز به حوزه گردشگری توجه جدی شد و نمایندگان مجلس بر آن شدند این کار را انجام دهند.
نادری خاطرنشان کرد: هم اکنون برون رفت کشور و استانها از معضل بیکاری به رونق گردشگری بستگی دارد و تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه می تواند چشم انداز بهتری را داشته باشد و جوابگو نبودن آن حیاط خلوتی برای دولت ها باشد.
نماینده مردم پاوه و اورامانات ادامه داد: نمایندگان مجلس این طرح را در کمیسیون های اجتماعی و مشترک مطرح و در این کمیسیون ها رای لازم را دریافت کرده اند که در اولین فرصت سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می شود.
نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق این امر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال را به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند می تواند اشتغال مورد نظر در این راستا برای جوانان کشور فراهم کنیم چرا که امروز دغدغه اصلی خانواده ها محسوب می شود.
نادری افزود: امروز فراکسیون گردشگری یک مقوله ای است که تمامی دنیا و تمامی صنعت به این سمت و سو حرکت کرده اند امیدواریم در استان زنجان نیز با انجام اقداماتی نیز به ماندگاری بیشتر گردشگران منجر شود.
وی اظهار کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی بر اشتغال ۱۴ هزار نفر تاکید داشتند دیدگاهی داریم این کار وقتی محقق می شود که سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل و امکانات و شرایط لازم برای گردشگری نیز ایجاد شود و از طرفی نیز جوابگوی نمایندگان مردم باشد.
به گزارش ایرنا، در زمان حاضر ۴۵ هزار زنجانی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تاکنون فعالیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان ثبت و شناسنامه دار شده اند.
گفتنی است بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی و چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته ها و فعالیت های عمده در حوزه صنایع دستی استان زنجان است.
حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان زنجان شناسایی شده که ۷۴۶ مورد آن در فهرست میراث ملی کشور به ثبت رسیده است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸
خبرنگار: اعظام شامی *** انتشار: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


وزارتخانه


اشتغال