اخبار گردشگری

طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه به مجلس ارایه شد

شهاب نادری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در زنجان افزود: برای اشتغالزایی و کاهش بیکاری در کشور نیازمند آن هستیم که حوزه گردشگری را در کشور رونق دهیم، زیرا این حوزه بعد از خودرو و نفت سومین صنعت پر درآمد جهان است.
وی اظهار کرد: بر این اساس در برنامه ششم توسعه ماده ۹۸ و ۹۹ و ۱۰۰ موادی بود که در برنامه تلفیق این برنامه نیز به حوزه گردشگری توجه جدی شد و نمایندگان مجلس بر آن شدند این کار را انجام دهند.
نادری خاطرنشان کرد: اکنون برون رفت کشور از معضل بیکاری به رونق گردشگری بستگی دارد و تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه می تواند چشم انداز بهتری داشته باشد.
نماینده مردم پاوه و اورامانات ادامه داد: نمایندگان مجلس این طرح را در کمیسیون های اجتماعی و مشترک مطرح و در این کمیسیون ها رای لازم را دریافت کرده اند که در اولین فرصت سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل می شود.
نایب رئیس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تحقق این امر با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که سال را به اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نامگذاری کردند می تواند اشتغال مورد نظر در این راستا برای جوانان کشور فراهم کند چرا که امروز دغدغه اصلی خانواده ها محسوب می شود.
نادری افزود: امروز گردشگری مقوله ای است که تمام دنیا به این سمت و سو حرکت کرده، امیدواریم انجام اقداماتی در استان زنجان نیز به ماندگاری بیشتر گردشگران منجر شود.
وی اظهار کرد: رئیس سازمان میراث فرهنگی بر اشتغال ۱۴ هزار نفر تاکید داشتند ، این کار وقتی محقق می شود که سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه تبدیل و امکانات و شرایط لازم برای گردشگری نیز ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، اکنون ۴۵ هزار زنجانی در حوزه صنایع دستی فعالیت دارند که تاکنون فعالیت ۹ هزار و ۶۰۰ نفر از آنان ثبت و شناسنامه دار شده است.
بیشترین بخش تولید صنایع دستی استان زنجان در حوزه صنایع فلزی همچون مسگری و چاقو سازی است.
چاروق دوزی، گلیم بافی و ملیله کاری نیز از دیگر رشته های عمده در حوزه صنایع دستی استان زنجان است.
حدود یکهزار و ۸۰۰ اثر تاریخی در استان زنجان شناسایی شده که ۷۴۶ مورد از آن ها در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.
۷۳۲۰/۸۰۶۸ خبرنگار: اعظام شامی *** انتشاردهنده: اسماعیل جهانبخش

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


وزارتخانه


مجلس