اخبار گردشگری

چابهار مرکز تعاملات فرهنگی و ارتباطات کشورهای حاشیه اقیانوس هند است

به گزارش ایرنا، سید احمد محیط طباطبایی روز چهارشنبه در اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم – آسپک) در منطقه آزاد چابهار اظهار داشت: گفت و گو و تعامل بین کشورهای عضو از مهمترین اهداف این اجلاس است تا بتوانیم برنامه های بیشتری را برای آینده داشته باشیم.
وی گفت: موزه ها نقش مهمی برای معرفی فرهنگ های مختلف دارند و بهتر می توانند در تعامل با فرهنگ ها ایفای نقش کنند.
وی افزود: چابهار یکی از نقاط مهم ایران برای توسعه روابط با کشورهای منطقه است و نقش مهمی در توسعه و آبادانی سیستان و بلوچستان و کشور دارد.
وی تصریح کرد: موزه ها در ارتباطات بین کشورهای منطقه تاثیرگذار هستند و باید بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرند.
وی بیان کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار نقش مهمی در معرفی ظرفیت ها و توانمندی های تجاری، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری دارد.
رئیس کمیته ملی موزه های ایران برگزاری اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم – آسپک) در چابهار را نوید دهنده توسعه و معرفی این منطقه محروم دانست.
محیط طباطبایی ادامه داد: برخی اقدامات انسانها در سال های اخیر سبب بحران هایی نظیر خشکسالی، کم آبی و گرم شدن زمین شده است.
به گزارش ایرنا، اجلاس جهانی موزه های آسیا و اقیانوسیه (ایکوم – آسپک) با حضور مهمانان و شخصیت هایی از ۹ کشور جهان بمدت دو روز(چهارشنبه و پنجشنبه) در محل تالار همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در حال برگزاری است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال ۱۳۹۵ با جمعیت ۲۸۳ هزار و ۲۰۴ نفر و ۴۸ هزار و ۱۴۷ خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی ایران و سرزمین موج و مرجان واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله ۶۴۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از ۲ شهر چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، ۶ دهستان و ۴۳۸ روستا تشکیل شده است.
۳۰۴۳**۳۲۱۳ خبرنگار: رستم کریمی نژاد **انتشاردهنده: اکبر نوری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


اجلاس موزه های آسیا و اقیانوسیه


منطقه آزاد چابهار