اخبار گردشگری

مرمت و بازسازی ۱۴بنای تاریخی در شهرستان ابرکوه

مجاهد کرباسی، روز چهار شنبه درگفت و گو با خبرنگارایرنا افزود: برای مرمت و بازسازی این آثار بیش از هشت میلیارد ریال از محل بودجه ملی و استانی هزینه شده است.
وی بابیان اینکه این بناها از مجموع بناهای تاریخی ثبت ملی ، عنوان کرد: امسال نیز با تخصیص بودجه عملیات بهسازی و مرمت مسیرهای گردشگری با هدف ایجاد جذابیت بیشتر در صنعت گردشگری اجرا شود.
وی با بیان اینکه بافت تاریخی ۱۶۲ هکتاری شهر ابرکوه در تاریخ ۱/۴/۹۵ به شماره ۳۱۵۲۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید، یاد آورشد : تمام اماکن در این بافت شامل خانه های قدیمی ، حسینیه ها، مساجد ، آب انبارها و… ثبت شده است.
وی با اظهار اینکه ابرکوه یکی از قدیمی ترین شهرهای ایران است، ادامه داد: این منطقه به دلیل وجود آثار تاریخی و طبیعی شاخص و منحصر به فرد در دولت یازدهم به عنوان یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.
ابرکوه با داشتن ۴۰۰ اثر تاریخی، ۱۲۵ اثر تاریخی ، طبیعی و معنوی آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید که زمینه افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی را در شهرستان فراهم کرده است.
منزلگاه امام رضا(ع)، خانه های قدیمی ، قلعه های تاریخی ، مسجد جامع ، خانه آقازاده ، کوه گنبد عالی و درخت سرو چهار هزار و ۵۰۰ساله ابرکوه از مهم ترین جاذبه های تاریخی و طبیعی دیدنی آن است.
مرکز شهرستان ۵۱ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
*۷۵۴۰*۲۰۴۷* خبرنگار: کارگر ابرقوئی ** انتشار: عباسقلی اشکورجیری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت آثار


شهرستان ابرکوه