اخبار گردشگری

استاندار گیلان: روستاهای دارای ظرفیت بوم گردی، سریع تر مشخص شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی سالاری روز چهارشنبه در جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان در رشت اظهار داشت: با مشخص شدن روستاهای دارای ظرفیت بوم گردی، می توانیم برای واحدهایی که نیاز است تسهیلات پیش بینی کنیم.
وی با بیان اینکه باید ساختار و بافت روستاها حفظ شود، افزود: روستاها را دارای ظرفیت بالایی برای اشتغالزایی می دانم و معتقدم که ایجاد اشتغال در روستاها ، موجب ماندگاری و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها می شود.
به گفته سالاری، زمانی که یک واحد صنعتی ایجاد می شود، روستاییان جویای کار، ترغیب به آمدن به شهرها می شوند اما وقتی که اشتغالزایی در روستاها باشد، از مهاجرت آنها جلوگیری به عمل می آید.
وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: بانک ها و دستگاه های اجرایی باید برای اجرای تعهدات در بخش پرداخت تسهیلات رونق تولید، جدیت لازم را داشته باشند.
سالاری با بیان اینکه باید بتوانیم تسهیلات پیش بینی شده برای استان و حتی فراتر از آن را جذب کنیم، تصریح کرد: مسئولان اداره ها و شعبه های بانک ها در شهرستان ها ، بایستی اطلاعات لازم در زمینه تسهیلات رونق تولید را علاوه بر مقام مسئول خود، به فرماندار شهرستان نیز اطلاع دهند.
استاندار گیلان با اشاره به تعلل هایی که از سوی برخی مشتریان جهت دریافت تسهیلات رونق تولید صورت می گیرد، اظهار کرد: بانک ها باید تولید کنندگانی که به مدت طولانی برای دریافت تسهیلات خود ، اقدام نمی کنند، منصرف شده اند یا شرایط دریافت تسهیلات را ندارند؛ تعیین تکلیف کنند تا کسانی دیگر که واجد شرایط هستند، بتوانند از این مزیت استفاده کنند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته ۴۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید برای گیلان پیش بینی شده بود که استان توانست بالغ بر ۵۳۰ میلیارد تومان جذب کند.
دو هزار و ۶۰۰ واحد صنعتی در گیلان فعال است. این استان ۳۶ شهرک و ناحیه صنعتی مصوب و ۳۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره بردار دارد.
خبرنگار: مریم سلیمانی**انتشاردهنده:کبیری
۷۲۹۶/۲۰۰۷

انتهای پیام /*


اقتصاد


اشتغال زایی


بوم گردی


گیلان