اخبار گردشگری

پیشرفت ۵۰ درصدی مرمت خانه های شهر کرمان

به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان محمود وفایی افزود: هم اکنون بهسازی و مرمت خانه های کاظمی، اعظمی و موحدی کرمان از محل اعتبارات طرح مشارکت در مرمت ابنیه تاریخی بخش غیر دولتی در حال انجام است.
وی اظهار کرد: بزودی کارگاه مرمت خانه های تاریخی خوشرو و امراللهی کرمان نیز از این محل اعتباری آغاز می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان دارای خانه ها و بناهای تاریخی متعددی است، گفت: بدون شک با اتکا به اعتبار دستگاه های دولتی نمی توان تمامی بناهای ارزشمند را احیا و نگهداری کرد، بنابراین همکاری بخش های غیردولتی در این حوزه تاثیر بسیار قابل توجهی در روند مثبت حفظ بناهای تاریخی خواهد داشت.
وی با ابراز خرسندی از توافق اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری کرمان برای احیا و مرمت خانه های تاریخی، افزود: قطعا تغییر کاربری خانه های تاریخی به جذب گردشگران خارجی که به استان کرمان سفر می کنند، کمک بزرگی خواهد کرد.
وفایی با اشاره به اینکه ایجاد ارزش افزوده برای املاک تاریخی یکی از مهمترین دلایل احیا و بهره برداری از این اماکن است، افزود: مالکان بناهای تاریخی با تغییر کاربری و مرمت آنها علاوه بر اینکه به سود اقتصادی می رسند از آثار تاریخی ارزشمند نیز حفاظت می کنند.
استان کرمان با هفت اثر ثبت جهانی، ۷۰۰ اثر ثبت ملی و هفت هزار جاذبه تاریخی و طبیعی یکی از مقاصد گردشگران خارجی و داخلی کشور به شمار می رود.
طی چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید حدود ۱۴۰ هزار گردشگر خارجی از جاذبه های استان کرمان بازدید کردند که رشد ۲۰۰ درصدی داشته است.
هرچند گذر اعصار و وقایع مختلف خرابی و غبار فراموشی را بر چهره میراث های گرانبهای کرمان نشانده، اما تدبیر و همت نماینده عالی دولت در مرمت آثار تاریخی این استان، جان تازه ای به کالبد میراث فرهنگی کرمان داده است.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار : بهنام احمدی*
۷۴۲۰/ ۵۰۵۴

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت


کرمان