اخبار گردشگری

با آسیب زنندگان بافت تاریخی و سنتی روستاهای استان اردبیل برخورد می شود

قادر تقی زاده روز سه شنبه به ایرنا گفت: جلسات متعددی در زمینه بررسی وضعیت بافت سنتی روستاها با حضور دستگاه های متولی تشکیل و برخی مصادیق ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی شده است.
او افزود: اخیرا وضعیت روستای نمونه گردشگری کزج در کمیته روستاهای هدف گردشگری بررسی و عدم انطباق برخی ساخت و سازها با بافت سنتی روستا محرز شد.
وی اضافه کرد: بافت سنتی روستاها منطبق بر طرح هادی است و هر جا ساخت و سازی مغایر و غیر منطبق با بافت سنتی باشد، نیازمند برخورد جدی است.
تقی زاده گفت: قرار است دهیاری ها از ساخت و سازهای خارج از بافت سنتی شکایت کرده و در کمیسیون ماده ۹۹ مسکن روستایی نسبت به بررسی و حتی تخریب ساخت و ساز غیر مجاز اقدام شود.
او تشریح کرد: همچنین بنیاد مسکن استان در روستای کزج با ارائه تسهیلات در خصوص بهبود ساخت و ساز منطبق با بافت سنتی روستاییان را حمایت خواهد کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: علاوه بر این فرمانداری خلخال بازنگری طرح هادی روستای کزج را ظرفت مدت سه ماه متقبل شده است.
به گفته تقی زاده ، با هدف ممانعت از ساخت و سازهای غیر منطبق با بافت سنتی کارگاه آموزشی با حضور دهیاران، بخشداران، نمایندگان جوامع بومی محلی و کارشناسان مرتبط با حوزه روستایی تشکیل می شود.
او افزود: در این کارگاه آئین نامه ها و مقررات مورد بررسی قرار گرفته و اطلاع رسانی گسترده به گروه های ذکر شده انجام خواهد شد.
وی گفت: در صورتی که ساخت و ساز غیرمجاز و غیر منطبق با بافت سنتی و تاریخی روستا باشد، قطعا برخورد خواهد شد.
۱۰ روستا به عنوان روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش روستایی در استان اردبیل وجود دارند که پنج روستا از این روستاها در شهرستان خلخال قرار دارند.

با آسیب زنندگان بافت تاریخی و سنتی روستاهای استان اردبیل برخورد می شود

با آسیب زنندگان بافت تاریخی و سنتی روستاهای استان اردبیل برخورد می شودبا آسیب زنندگان بافت تاریخی و سنتی روستاهای استان اردبیل برخورد می شود