اخبار گردشگری

راهنمای سفر به هنگ کنگ

از معابد بازدید کنید:
معابد سنتی و  مکان های تاریخی زیادی در شهر همچون  معبد “لو پان”، معبد “تین  چ  کونگ”، وجود دارد و می توانید با شکرت در برنامه کادوسکوپ به صورت رایگان فرهنگ و هنر هنگ کنگ را تجربه کنید.

تراموای قله شهر را سوار شوید:
این تراموا شما را به نوک قله مرتفع ترین کوه جزیره می برد که ۱۷۰۰ فوت بالاتر از سح در یا قرار دارد (البته همیشه می توانید پیاده نیز حرکت کنید) زمانی که غرق در زیبایی های اطراف هستید، اسمان خراش های جزیره ها نمای زیبایی را در اختیار شما قرار می دهند.

به بازارهای خیابانی بروید:
بهترین مکان برای حس محیط شلوغ، منظره شهر و صدای هنگ کنگ در این بازار ها است. هر چه را که بخواهید در این بازار ها می توانید پیدا کنید، بازار هایی همچون: بازار خانم ها، بازار شبانه خیابان معبد، بازار استنلی و …

پارک دیزنیلند و اقیانوس:
اگر خانوادگی مسافرت می کنید یا با مسافر کوله پشتی به پشت هستید و کودک درونتان هنوز فعال است، برای یک روز شاد به این پارک ها بروید. هنگ کنگ و میکی ماوس، و با موجودات دریایی دست بدهید. می توانید پانداهای پارک را ببنیدی که به تنهایی دلیل قانع کننده ای برای بازدید است.

منطقه مایی پو:
این ناحیه جنگلی درخت کرنا و زمین باتلاقی بهشتی برای پرندگان و جانوران بی مهره فراهم اورده است. بیش از ۴۰۰ نوع پرنده در این منطقه وجود دارد. از ماه اکتبر تا اوریل، می توانید کوچ سالیانه  پرندگان را تماشا کنید.

به معبد “پو لین” بروید:
این معبد که  در سال ۱۹۲۴ ساخته شده  در جزیره “لانتوا” قرار دارد و به عنوان “پادشاهی بودیسم در جنوب” شناخته می شود. شاهکار معماری معابد هنگ کنگ نیز قلمداد می شود.

خیابان “تونگ شویی” را کاوش کنید:
این بازار  روباز  که به خیابان خانم ها نیز مشهور است،  در محله مرکزی “مونگ کوک” واقع شده است. یکی از شلوغ ترین مناطق هنگ کنگ است و پر از مغازه هایی با اشیای ارزان قیمت است. به خاطر داشته باشید تا همیشه چانه بزنید.

مترجم:محمد رجبعلی
منبع: www.nomadicmatt.com