اخبار گردشگری

آذری جهرمی: سند برنامه های اجرایی فضای مجازی کودکان ۱۳ آبان رونمایی می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، محمد جواد آذری جهرمی روز یکشنبه در نشست خبری بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در مصلی امام خمینی (ره) تهران افزود: صیانت از کودکان در فضای مجازی از موضوع های بسیار مهم است و بر این اساس، اسناد پشتیبان سند حمایتی و برنامه اقدام توسعه خدمات فضای مجازی کودک و نوجوان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای نظر خواهی از همه دست اندرکاران و فعالان در اختیار همگان قرار گرفته است.
وی بر ضرورت حمایت از کودکان در برابر آسیب ها در فضای مجازی تاکید و خاطرنشان کرد: باید شرایطی برای کودکان مهیا شود تا بتوانند در فضای مجازی از حوزه های مرتبط با خود بیشتر استفاده کنند و نیز ابزارهایی که نظارت خانواده ها را بر استفاده کودکان از اینترنت بیشتر می کند ایجاد و تقویت شود.
آذری جهرمی خواستار ورود بخش خصوصی در این باره شد و گفت: فضای مجازی و کودک موضوع مورد توجه در همه جهان است و ایران می تواند با تدوین برنامه مناسب عملیاتی در این زمینه و ارائه آن به جهان نقش موثر خود در این عرصه را بازی کند.
*انتقاد از رفتار ناعادلانه صدا و سیما در برخورد با پیام رسان های داخلی
وزیر ارتباطات در ادامه یکی از مهم‌ترین رویکردهای وزارت ارتباطات راحمایت از پیام رسان های داخلی برشمرد و از پیش بینی بسته های حمایتی برای آنها خبر داد.
وی با بیان اینکه اکنون رفتار صدا و سیما برای حمایت از پیام رسان های بومی عادلانه نیست، گفت: صدا و سیما برخی مواقع پیام رسان های خارجی را تبلیغ می کند اما وقتی می خواهند نام یک پیام رسان داخلی را در برنامه تلویزیونی اعلام کنند می گویند تبلیغ است به همین دلیل است که باید مشکلات را در بحث تبلیغ پیام رسان های بومی و اپلیکیشن های ایرانی حل کنیم.

**اجرایی شدن پول مجازی در ایران نیازمند مصوبه مجلس است
آذری جهرمی به بحث های مطرح شده در باره پول مجازی ( بیت‌کوین )در ایران اشاره و خاطرنشان ساخت: بحث ارزهای رمزگذاری شده دیجیتال (بلاکچین) فراتر از موضوعی مثل بیت‌کوین است در حقیقت پدیده ارزهای رمزگذاری شده دیجیتال در بسیاری بخش ها می‌توانند مشکلات را رفع و تحول ایجاد کند.
وی اضافه کرد: مطالعات در بانک مرکزی برای استفاده از بیت‌کوین انجام شده است و ما نیز در وزارت ارتباطات به چیستی، فرصت و تهدیدهای آن پرداخته ایم.
عضو هیات دولت گفت: اجرایی شدن پول مجازی در کشور نیازمند مصوبه هایی از سوی مجلس شورای اسلامی دارد زیرا می تواند زیرساخت های زیادی را در کشور دستخوش تغییر کند و سیاست ما در این زمینه توجیه دست اندرکاران با برگزاری کارگاه های آموزشی است.

** تلاش برای استفاده از کارت ملی به عنوان کارت سلامت
وزیر ارتباطات در ادامه به دستور رئیس جمهوری برای توقف ارائه کارت سلامت خبر داد و گفت: تلاش می شود از کارت ملی به عنوان زیرساخت سلامت الکترونیک استفاده شود.
وی به تعدد کارت های خدمات سلامت در کشور که ارائه خدمات سلامت الکترونیک را با مشکل مواجه می کند اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که دو شب قبل با حضور نمایندگان وزارتخانه های بهداشت، رفاه، سازمان تامین اجتماعی و بیمه سلامت داشتیم به جمع بندی رسیدیم که مکانیزم های اجرای سرویس سلامت الکترونیک نیاز به اصلاح دارد و بر همین اساس مقرر شد در کوتاه مدت این مکانیزم ها اصلاح شده تا بتوانیم این پروژه را در کشور پیاده سازی کنیم.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها از جمعه، ۵ آبان ماه با شعار «رسانه های آزاد، انسجام اجتماعی و پیشرفت ملی» با حضور بیش از ۹۴۰ رسانه در مصلای امام خمینی(ره) تهران گشایش یافته است و فعالیت آن تا ۱۲ آبان ماه، همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ ادامه دارد.
خبرگزاری جمهوری اسلامی در غرفه شماره ۲۲۹ در ایام فعالیت نمایشگاه مطبوعات، پذیرای حضور بازدیدکنندگان است.
اقتصام*۲۰۷۸*۱۰۵۵
خبرنگار:محمد مهدی بهرامی **انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*


اقتصاد


محمد جواد آذری جهرمی


فضای مجازی


مطبوعات۹۶