اخبار گردشگری

۱۵ اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد ایجاد می‌شود

محمود باقری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در گچساران اظهار داشت: این طرح ها مجوز دریافت کرده اند و دارای موافقت نامه صندوق کارآفرینی امید هستند.
وی تصریح کرد:این مراکز گردشگری با پرداخت تسهیلات یک میلیارد ریالی با کارمزد پایین احداث می شوند.
وی بیان کرد: تاکنون پنج اقامتگاه بومگردی در شهرستان های دنا و یاسوج راه اندازی شده است.
باقری تصریح کرد: ۵۰ پرونده ایجاد اقامتگاه های بوم گردی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و در حال بررسی برای اعطای مجوز و معرفی به صندوف کارآفرینی امید است.
به گفته وی مهم‌ترین هدف راه اندازی این تعداد اقامتگاه بوم گردی در کهگیلویه و بویراحمد دستیابی به توسعه پایدار در جوامع بومی است.
وی افزود: خدمات بوم گردی شامل تولید و عرضه صنایع دستی بومی، پخت و ارائه غذاهای بومی و نوشیدنی‌های محلی، برگزاری مراسم‌های آیینی و سنتی و آشنایی با دیگر ویژگی‌ها و جذابیت‌های گردشگری مناطق روستایی است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: صنعت گردشگری این استان فرصت‌های بسیاری برای سرمایه‌ گذاری و کارآفرینی دارد.
باقری عنوان کرد: تلاش می‌شود با برنامه ریزی‌، زمینه بهره‌مندی هر چه بیشتر از این فرصت‌ها در راستای درآمدزایی، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در کهگیلویه و بویراحمد فراهم شود.
وی گفت:بهره وری از ظرفیت های ۱۴ روستای هدف گردشگری و ۱۱ منطقه نمونه گردشگری برای ایجاد اشتغال و درآمد از دیگر برنامه های میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد است.
باقری گفت: استفاده از ظرفیت های صنایع دستی، گردشگری و بافت های تاریخی با استفاده از جذب سرمایه گذاران و تمین اعتبار ملی و استانی به ویژه در مناطق روستایی از برنامه های جدی توسعه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد برای بازدید از طرح های گردشگری به گچساران سفر کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
حرم بی‌بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دان، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه‌های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
این استان با بیش از ۱۵ هزار کیلومترمربع وسعت بین استان‌های فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، اصفهان و خوزستان واقع شده است.
افزون بر ۲ هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که از این تعداد ۷۵۰ مورد در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
یک ‌میلیون و ۵۶۴ هزار و ۴۸۴ نفر مسافر و گردشگر در تعطیلات نوروز سال جاری از مناطق و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این استان دیدن کردند.
خبرنگار:فرزانه شریفی** انتشاردهنده: مسعود علیزاده
۸۱۴۳/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


اقامتگاه


بوم گردی


کهگیلویه و بویراحمد