اخبار گردشگری

استقبال رئیس کتابخانه ملی یونان از توسعه همکاری با کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش روز یکشنبهه ایرنا از آتن، ‘فیلیپوس چیبوقلو’ رئیس کتابخانه ملی یونان در دیدار ‘علی محمد حلمی’ رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به توسعه علم نشر و کتاب نویسی توسط اندیشمندان کشورمان و توسعه و مدرنیزه شدن کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، گفت: ایران در تمام زمینه ها و بخصوص در امر کتاب نویسی، کتابخوانی و نگهداری نسخه های خطی و قدیمی پیشرفت های چشمگیری داشته است و خواستار توسعه همکاری های کتابخانه های ملی یونان و جمهوری اسلامی ایران گردید.
وی در این دیدار در محل کتابخانه ملی یونان، تصریح کرد: توسعه همکاری های کتابخانه ملی یونان و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی را با تبادل اطلاعات، تجربیات و دستاوردهای علمی دو کشور به نفع دو ملت متمدن یونان و ایران خواهد بود و ما از این امر استقبال می کنیم.
در این دیدار و نشست که به منظور آماده سازی برگزاری نمایشگاه ‘هنرهای آسمانی’ در موزه بناکی با حضور خانم’ النی کاکوس’ رئیس بخش کتاب های خطی و’ خانم مینا مورایتو’ رییس موزه اسلامی بناکی صورت گرفت، پیرامون همکاری های سه جانبه برای برگزاری نمایشگاه ‘هنر آسمانی’ شامل خوشنویسی، هنرهای اسلامی و قرآنی و تذهیب ایرانی اسلامی، بحث و تبادل نظر گردید.
دو هنرمند کشورمان با حضور در نمایشگاه هنر خوشنویسی و تذهیب که قرار است با همت رایزنی فرهنگی کشورمان در یونان و با مشارکت و همکاری موزه اسلامی بناکی و نیز کتابخانه ملی یونان در آتن برگزار گردد، بیش از ۳۵ اثر هنری خود را به نمایش خواهند گذاشت و در حاشیه آن کارگاه هنری تشکیل خواهند داد.
در این ملاقات همچنین پیرامون فهرست برداری و تهیه شناسنامه تخصصی از کتاب های خطی فارسی و اسلامی و نیز ترمیم آنها و برگزاری کارگاه تخصصی و همکاری های کارشناسی بین کتابخانه ملی ایران و یونان صحبت شد که طرف یونانی از همکاری های دو جانبه بین کتابخانه ملی ایران و کتابخانه ملی یونان استقبال نمود.
قرار است به زودی و برای اولین بار نمایشگاهی از آثار هنری همچون خوشنویسی، آثار قرآنی، نسخه های خطی تحت عنوان « هنرهای آسمانی » با همت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و همکاری موزه هنرهای اسلامی بناکی و کتابخانه ملی یونان درمحل این موزه برای علاقمندان و هنردوستان یونانی برگزار گردد.
اروپام**۴۶۲**۱۴۸۶**انتشار دهنده: محسن شریفی**

انتهای پیام /*


فرهنگی


کتابخانه ملی یونان


همکاری با کتابخانه ملی ایران


یونان بناکی