اخبار گردشگری

معاون استاندار فارس: فیلم های انتشار یافته از آرامگاه کوروش در شبکه های اجتماعی آرشیوی است

هادی پژوهش جهرمی این سخنان را روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از مسئولان استان فارس از مجموعه تاریخی پاسارگاد بیان کرد.
این سخنان پس از آن بیان شد که برخی کاربران شبکه های اجتماعی با بازنشر فیلم های مربوط به ازدحام مردم در آرامگاه کوروش، این فیلم ها را مربوط به امسال دانستند.
برخی کاربران شبکه های اجتماعی همچنین با انتشار فیلم هایی مدعی بروز برخی حواشی و همچنین ترافیک در محورهای منتهی به این اثر تاریخی شدند که معاون استاندار فارس با رد این مباحث، این فیلم ها را نیز متعلق به سال گذشته دانست.
پژوهش جهرمی در این باره اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ گونه مورد خاص امنیتی در اطراف آرامگاه کوروش نبوده است و با توجه به مراجعه نکردن جمعیت زیادی از مردم، شاهد شکل گیری ترافیک در محورهای ارتباطی این منطقه نبودیم.
وی با قدردانی از مردم روستای پاسارگاد گفت: مردم منطقه همراهی و همکاری خوبی در تامین امنیت منطقه داشته اند و از این رو، قدردان آنها هستیم.
اسماعیل تبادار استاندار فارس و جمعی از مسئولان این استان روز یکشنبه از مجموعه میراث جهانی پاسارگاد بازدید کردند.
این مجموعه تاریخی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو در فاصله حدود ۱۲۰ کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان پاسارگاد واقع است.
میراث جهانی پاسارگاد دربرگیرنده ساختمان هایی چون آرامگاه کوروش، مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، پل، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آب نماهای باغ شاهی، آرامگاه کمبوجیه، ساختارهای دفاعی تل تخت، کاروانسرای مظفری، محوطه مقدس و تنگه بلاغی است.
برخی افراد معتقدند هفتم آبان همزمان با سالروز فتح بابِل توسط کوروش پادشاه هخامنشی و روز بزرگداشت وی است ولی مخالفان این افراد می گویند هفتم آبان ساختگی و روز جعلی طراحی شده از آن سوی مرزها است.
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز روز جمعه پنجم آبان ماه در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: هفتم آبان منشأ توراتی و اسرائیلی دارد و جز این چیز دیگری نمی توان برای آن متصور بود.
۹۸۷۳ / ۲۰۲۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


استانداری فارس


آرامگاه کوروش


پاسارگاد