اخبار گردشگری

اصفهان درصدر فهرست شهرهای گردشگری جهان از نگاه دیلی تلگراف

به گزارش ایرنا، دیلی تلگراف در این گزارش تحت عنوان «۳۵ شهر زیبایی که باید قبل از مرگ آن‌ها را دید»، اصفهان را در زمره شهرهای زیبای جهان که دارای بناهای تاریخی چشم ‌نوازی است، قرارداد.
«دیلی تلگراف» در این گزارش که درآستانه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «بازار سفرهای جهانی» منتشر شد به بیان فرازهایی از سفرنامه «رابرت بایرون» که در سال‌های دهه ۱۹۳۰ در فاصله میان پایان جنگ جهانی اول و دوم از انگلیس تا دورافتاده‌ترین سرزمین‌های دنیا را بازدید کرد، اشاره کرد ونوشت:«اصفهان فراموش‌نشدنی است و تصویر خود را در نگارخانه مکان‌هایی که برای هرکسی عزیز است، جای‌داده است. می‌توان تا ابد به سیاحت در این شهر پرداخت.»
بایرون در سفرنامه‌اش از هنرمندی ایرانیان به‌عنوان جادوی ماندگاری این شهر یادکرد ونوشت: «از قرن یازدهم معمار گران و صنعت گران در این شهر به ثبت باورها و آن چیزی که این شهر را نسبت به سایر مکان‌ها متمایز می‌کند، پرداخته‌اند»
سفرنامه بایرون برخی بلندی‌های این شهر را موردتوجه قرار داده و از اصفهان در کنار شهرهایی نظیر «رم» و «آتن» به‌عنوان میراث بشریت یاد می‌کند. در حال حاضر هم ساختمان‌های اصفهان گویای همین شرایط است و این جادوی آن‌هاست مثل جادوی بسیاری از شهرهای باستانی دیگر.
نکته قابل‌توجه این گزارش قرار دادن اصفهان در صدر شهرهای زیبای جهان است و علاوه بر آن به ۳۵ شهر دیگر ازجمله پاریس (فرانسه)، استانبول (ترکیه)، فلورانس و ونیز (ایتالیا) و لندن، آکسفورد و کمبریج (انگلیس) اشاره‌شده است.
دیلی تلگراف، فروردین گذشته نیز در گزارشی تحت عنوان «گردشگران به ایران سرازیر می‌شوند»، ۱۸ تصویر از شهرهای مختلف ایران از تهران، شیراز، یزد و مشهد تا رامسر، اردبیل و تبریز منتشر کرده بود.
این نشریه انگلیسی تصاویر یادشده را گواهی بر زیبایی‌های ایران و لزوم بازدید از این کشور عنوان کرده بود.
دیلی تلگراف همچنین چندی پیش ایران را بزرگ‌ترین مقصد اسکی‌بازی بکر دنیا معرفی کرده و نوشته بود: شرکت انگلیسی ‘اسنوورکس’ قصد دارد تا با برگزاری دوره‌های آموزش اسکی در ایران، پرده از زمین‌های بکر اسکی‌بازی در این کشور بردارد.
این مجموعه گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که نمایشگاه بین‌المللی گردشگری «بازار سفرهای جهانی» قرار است از ۱۵ تا ۱۷ آبان در لندن برگزار شود. در این نمایشگاه شرکت‌های گردشگری ایرانی مانند سال‌های گذشته حضور خواهند داشت و به ارائه تورهای مسافرتی به ایران خواهند پرداخت.
در نمایشگاه سال گذشته شمار زیادی از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری ایران ضمن استقبال از غرفه‌های شرکت‌های گردشگری ایرانی، در خصوص ازسرگیری تعاملات توریستی ازجمله برگزاری تورهای مسافرتی و گردشگری به ایران ابراز تمایل کردند.
اروپام ** هـ ن **۱۵۹۰
انتشاردهنده: محمد حسن دوستارگان

انتهای پیام /*


سیاسی


انگلیس


ایران


دیلی تلگراف