اخبار گردشگری

بازدید بیش از۱۰۰ هزار نفر از جنگل ابر و قطری

حمیدرضا حسنی شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جنگل های ابر و قطری، آبشار مجن، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی بیشترین آمار بازدید گردشگران به شهرستان شاهرود را به خود اختصاص می دهند.
وی اضافه کرد: تابستان امسال۱۶۰ هزار تن از آثار طبیعی شهرستان دیدن کرده و مجموعه های تاریخی و فرهنگی هم ۹۰ هزار بازدید کننده داشته است.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با اشاره به افزایش ۲۰ درصدی اقامت مسافران در سال جاری، یادآور شد: استقبال بیشتر گردشگران از مناطق روستایی و منابع طبیعی شاهرود سبب شده تا مردم روستاهایی چون خرقان و خیج و نیز شهرهای کلاته خیج و مجن، برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی اقدام کنند.
حسنی درخصوص کارهای انجام شده در مناطق گردشگری پر طرفدار شهرستان هم توضیح داد: فضاسازی، نورپردازی و اجرای سنگ فرش در راستای ساماندهی آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی انجام شده و با ایجاد سکو، امکان اقامت شبانه ۳۰ تن از مسافران در اطراف این مجموعه فراهم شده است.
وی پیگیری ثبت جهانی مجموعه تاریخی بسطام را بهترین کمک به این مجموعه خواند و تاکید کرد: این مجموعه اکنون در فهرست ثبت موقت قرار گرفته و در صورت ثبت نهایی، از سوی سازمان یونسکو به تمام جهانگردان دنیا معرفی خواهد شد.
رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شاهرود با اشاره به انتخاب مدیر پایگاه میراث فرهنگی بسطام و خرقان برای پیگیری این امر بیان کرد: با این حال نباید احساس شود که فقط سازمان میراث فرهنگی وظیفه پیگیری این موضوع را بر عهده دارد بلکه ثبت جهانی نیازمند همت جمعی مسوولان و مردم شهر است.
حسنی ادامه داد: جلوگیری از بلند مرتبه سازی در اطراف مجموعه تاریخی و حفظ حریم منظری آن از جمله مواردی است که باید به آن ها توجه کرد.
تابستان امسال ۳۳۰ هزار مسافر در شهرستان شاهرود اقامت داشتند.
حدود ۲۰ اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز در شاهرود فعالیت می کنند.
این شهرستان دارای هشت منطقه نمونه گردشگری و هشت روستای هدف گردشگری است.
بیش از ۱۲۰ اثر تاریخی این شهرستان به ثبت رسیده است.
۷۳۵۹/۶۱۶۷ خبرنگار: مهسا شانیان** انتشار دهنده: محسن شاکری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


بازدیدکنندگان چنگل ابر


شاهرود