اخبار گردشگری

استاندار همدان: طرح تولید پوشاک روستایی در کبودرآهنگ پیگیری شود

محمدناصر نیکبخت عصر پنجشنبه در همایش نکوداشت ‘شهرستان کبودراهنگ’ افزود: این شهرستان در خودکفایی مردم منطقه نقش اساسی و در گردشگری شرایط بسیار خوبی دارد که باید در کنار تقویت این ظرفیت ها، صنایع روستایی این شهرستان بویژه بافت فرش فعال شود.
استاندار همدان با بیان اینکه سرمایه داران این شهرستان باید در کبودرآهنگ سرمایه گذاری کنند، افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان بزودی برای بررسی مسائل تولیدکنندگان، در این شهرستان تشکیل جلسه می دهد.
نیکبخت با بیان اینکه نماینده مردم کبودرآهنگ تلاش های بسیاری برای جذب سرمایه گذار به این منطقه داشته است، گفت: همه باید برای تشویق و ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی تلاش کنند؛ چراکه حضور این قشر برای حل مشکل اشتغال ضروری است.
وی افزود: درحال حاضر مشکل اصلی کشور، اشتغال است و باید همه تلاش کنیم تا عنوان محرومیت به هیچ جای این استان اطلاق نشود.
وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اظهارات دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه کشورمان، گفت: سخنان ترامپ ناشی از درماندگی است؛ چراکه می بیند توطئه آمریکا مبنی بر ایران هراسی نتیجه عکس داده است و کسی این ادعاها را قبول ندارد.
استاندار همدان با بیان اینکه رئیس جمهوری ایران پاسخ خوب و قاطعی به ترامپ داد، افزود: این پیروزی ها را باید مدیون خون شهدا بدانیم که نشان دادند هرجا ظلمی باشد، ایستاده و ظلم را پس زده اند.
نیکبخت اضافه کرد: امروز ایران اسلامی در زمینه تجهیزات نظامی خود را تقویت کرده و موشک های ایران برای دفاع از کشور است.
وی بیان کرد: پنج شهید ۵ آبان کبودرآهنگ به جهانیان نشان دادند که انقلاب پیروز شدنی است و مردم عقب نشینی نخواهند کرد.
وی با بیان اینکه همه مردم به حکم امام خمینی (ره) قیام کردند و امروز نیز با همه دسیسه ها مقابله می کنند، افزود: مردم کبودرآهنگ مردمی شریف، بزرگ و توانمند هستند و نباید نشانی از محرومیت در این منطقه باشد.
گفتنی است به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره پنج شهید والامقام ۵ آبان ۵۷ و هفته نکوداشت کبودرآهنگ، بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و علمی در سطح این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، ۵ آبان ۵۷ یعنی حدود ۱۰۰ روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی، مردم کبودرآهنگ با برگزاری راهپیمایی علیه رژیم طاغوت، اعتراض خود را در قالب جان فدائیان اسلام به نمایش می گذارند و با حضور اقشار مختلف مردم، به طرف ژاندارمری تظاهرات می کنند.
زمینه این تظاهرات روز ۴ آبان ۵۷ توسط دانش‌آموزان مدرسه نظامی که مراسم جشن شاه در آن برگزار شده بود، فراهم شد که مخالفت خود را از نظام به صورت عملی اعلام کردند و تعدادی از آنها در همان روز مورد ضرب ‌و شتم قرار گرفتند.
یادآوری می شود که در تظاهرات پنجم آبان، ۵ تن از همشهریان شامل محمد شعاعی، محمود دلاکی، علیقلی واشوری، عمران کردی و علی مسلم خانی به درجه رفیع شهادت می‌رسند و ۱۵ نفر دیگر زخمی و مجروح می‌شوند.
۷۵۲۳/۲۰۹۰
خبرنگار: مرضیه بختیاری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


سیاسی


روز کبودرآهنگ


تولید پوشاک روستایی


استاندار همدان