اخبار گردشگری

طرح جامع ویژه حفاظت از بافت تاریخی ابیانه تدوین می شود

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الله یاری پنجشنبه گفت: روستای تاریخی ابیانه یکی از یگانه ترین بافت های تاریخی را در میان روستاهای کشور داراست و هم اینک نامزد ثبت در فهرست میراث جهانی می باشد و تدوین طرح های جامع و اسناد بالادستی نقش اساسی در حفاظت از بافت های تاریخی ایفا می کند.
وی افزود: مجموعه های گوناگونی در زمینه حفاظت از بافت های تاریخی کشور درگیر هستند و از این رو تهیه و تدوین طرحی شامل همه قواعد و قوانین میراثی به عنوان سندی جامع برای همگان یک ضرورت است.
الله یاری بیان کرد: با در نظر گرفتن مجموعه ارزش های تاریخی و فرهنگی ابیانه، تهیه طرح جامع و ویژه جهت حفاظت از بافت این روستا به درخواست اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان در دستور کار شورای عالی معماری و شهرسازی کشور قرار گرفته تا از این راه گامی ارزشمند برداشته شود.
او اضافه کرد: مطالعات ارزشمندی با محوریت پژوهشکده میراث فرهنگی کشور، اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان و پایگاه ملی ابیانه تا کنون تهیه شده که مبنای تدوین طرح جامع و ویژه کشوری قرار خواهد گرفت.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان عنوان کرد: در قالب این طرح حریم منطقه فرهنگی ابیانه به روز رسانی شده و پس از تدوین جهت ارائه به شورای جهانی ثبت در پرونده این روستا قرار داده خواهد شد.
خبرنگار: رحمت الله کاملی بادی ** انتشاردهنده: محمد ملا حمزه زاده
۷۴۳۰/۸۱۲۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث تاریخی


ابیانه