اخبار گردشگری

پرونده اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در دادستانی

محمد بخشی محبی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی دریافت گزارشهایی از سازمانهای مردم نهاد مبنی بر تضییع حقوق عامه در برخی آثار تاریخی و گردشگری مشهد، از حدود یک ماه قبل موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از بررسی مشخص شد کوتاهیهایی در خصوص نگهداری و ثبت حداقل ۱۰ اثر توسط اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی صورت گرفته لذا مدیرکل آن برای ارائه توضیحات به دادسرا دعوت شد.
معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی برای رسیدگی به موارد مطروحه نظیر عدم اقدام برای ثبت ملی غار هزاردالان، رسیدگی به وضعیت دهنه اخلمد، عدم تلاش برای ثبت ملی منطقه گردشگری طوس و نبود نظارت بر برخی آثار فرهنگی حدود ۲ هفته وقت از دادستانی اخذ کرد.
وی افزود: با گذشت مهلت مقرر اقدام خاصی در جهت رفع نواقص توسط این اداره کل انجام نشد لذا پرونده مربوطه تشکیل و به دادستان ارجاع شد. دادستانی در راستای حفظ حقوق عامه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

*همکاری کامل و جامع میراث فرهنگی با دادستانی
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: همکاری این اداره کل با معاون دادستان به صورت کامل و جامع بوده و ظرف مهلت دو هفته ای در خصوص موضوعات مطرح از سوی دادستانی، گزارش کاملی تهیه و ارسال شده است.
محمدرحیم رهنما افزود: این گزارش مستند و مصور در تاریخ ۱۲ مهر ماه امسال به شماره نامه ۱۱۵۹۶/۱۲۸/۹۶۲ به معاون دادستان اعلام و برای آن مرجع قضایی ارسال شد.
وی ادامه داد: کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در بخشهای مختلف به رغم کمبودها و مشکلات فراوان اقدام به انجام وظایف و مسئولیتهای محوله می کنند و انتظار می رود این تلاشها نادیده انگاشته نشود.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: با ارسال گزارش کامل انتظار می رفت مشکلی وجود نداشته باشد. پس از ارسال گزارش تاکنون هیچ ابلاغ و اعلام رسمی در خصوص موضوع به این اداره کل صورت نگرفته است.
خراسان رضوی دارای هزار و ۵۱۴ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران است. این استان از ۱۰ هزار اثر تاریخی، فرهنگی، بنا و میراث معنوی و ناملسموس ارزشمند برای پیگیری و ثبت در فهرست آثار ملی برخوردار است.
خبرنگاران: ندا جواهرفر و آرزو جاودانی **انتشار: حسین کریم زاده
۷۵۰۵/ ۷۴۹۶/۱۸۵۸

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


دادستانی


خراسان رضوی