اخبار گردشگری

ساماندهی و مرمت قلعه تاریخی لمبسر قزوین به پایان رسید

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان قزوین، محمد علی حضرتی افزود: در مرحله جدید ساماندهی و مرمت قلعه تاریخی لمبسر اقدام هایی چون ساماندهی و تعبیه نرده در مسیر ورودی برای دسترسی آسان بازدیدکنندگان، بندکشی دیوارهای فرسوده، سنگفرش اتاق‌های شاه نشین، ساخت درب و پنجره برای اتاق‌های شاه نشین و ایجاد طاق برای اتاقک نگهبانی با ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی میراث فرهنگی انجام شد.
وی اظهار کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز مرحله دیگر این طرح شامل ساماندهی و مرمت برج‌ها و دیواره‌های قلعه همراه با کاوش‌های باستان شناسی به اجرا درخواهد آمد.
این مسئول یادآور شد: به منظور سهولت تردد گردشگران و ایمنی آنها برای بازدید از این اثر تاریخی اقدام‌های مرمتی شامل مرمت بخش‌هایی از قلعه، تعبیه و ساماندهی راه‌های ورودی و ساخت پله‌های سیمانی و آهنی در سال‌های گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی صورت گرفته بود.
قلعه تاریخی لمبسر دژ مستحکم اسماعیلیان، از آثار متعلق به قرون اولیه اسلامی است که در سه کیلومتری شمال شرقی شهر رازمیان در بخش الموت غربی شهرستان واقع شده و سال ۸۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
۷۳۸۹*۳۰۱۳
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


مرمت بنای تاریخی


قزوین