اخبار گردشگری

کشف ۲ شی تاریخی در همدان

احمد ترابی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در حین خاک برداری در محدوده میدان امام خمینی(ره) شهر همدان، یک قطعه شی سنگی پیدا شد که برای بررسی بیشتر و تشخیص قدمت و ویژگی های آن، این شی کشف شده تحویل کارشناسان مجموعه هگمتانه شده است.
وی ادامه داد: همچنین به تازگی در محدوده گنبد علویان در کوچه جراحان شهر همدان نیز در حین خاکبرداری برای اصلاح شبکه های آب، یک شی شبیه به تابوت سنگی کشف شده که کاوش های باستانی بر روی آن آغاز شده است.
وی گفت: باید کاوش های باستانی توسط کارشناسان صورت گیرد تا قدمت این ۲ شی سنگی مشخص شود و پس از اعلام نظر کارشناسان، گزارش های تکمیلی تهیه و اطلاع رسانی می شود.
به گزارش ایرنا، استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین دارای بیش از یک هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی و گردشگری شناسایی شده و به واسطه وجود شمار زیادی از آثار تاریخی، تفریحی و توریستی به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین معرفی شده است.
آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی، آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.
۱۱۸۱/۲۰۹۰
خبرنگار: الهام تدین**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


حفاری


کشف اشیای تاریخی