اخبار گردشگری

افرایش متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری فارس نسبت به سال ۹۵

شاپور رستمی، شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر این اساس، در ۶ ماه نخست امسال ۱۰۹ موافقت اصولی اولیه سرمایه گذاری در استان صادر شده که برای ۲۷ مورد آن به ارزش بیش از ۱۰۶ میلیارد تومان مجوز ایجاد صادر شده است.
وی تعداد موافقت های اصولی اولیه سرمایه گذاری صادر شده در سال ۹۳ را ۱۳ مورد برشمرد و گفت: سال ۹۴ نیز ۳۶ موافقیت اصولی و در سال ۹۵ نیز ۱۲۶ موافقت اصولی اولیه سرمایه گذاری در فارس صادر شد.
رستمی بیان کرد: از مجموع موافقت های اصولی اولیه سرمایه گذاری صادر شده در سال های ۹۳، ۹۴ و ۹۵ نیز به ترتیب برای سه، ۶ و ۲۴ مورد مجوز ایجاد صادر شده است.
او گفت: حجم سرمایه گذاری برای کل مناطقی که مجوز ایجاد برای آنها صادر شده ۲ هزار و ۳۷ میلیارد تومان و اشتغال پیش بینی شده برای این مناطق نیز بیش از ۹ هزار نفر است.

**استقرار ۸۴ منطقه ویژه گردشگری مصوب در فارس
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس، با اشاره به استقرار ۸۴ منطقه ویژه گردشگری مصوب در این استان افزود: این ۸۴ منطقه در حقیقت ۸۴ فرصت سرمایه گذاری است که آماده واگذاری به سرمایه گذار است.
رستمی ادامه داد: البته از آنجا که در گذشته پیگیری ها برای جذب سرمایه گذار کم بوده هیچ یک از مناطق نمونه گردشگری به مرحله اجرایی شدن نرسیده است اما پیگیری ها از زمان روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تاکنون سبب شده که ۳۹ منقطه به شکل ویژه در دستور کار پیگیری قرار گیرد.
او اضافه کرد: برای تشویق افراد به سرمایه گذاری در مناطق ویژه گردشگری لازم است که ضمن ارائه خدمات و تسهیلات ویژه به آنها، قوانین و مقررات اداری دست و پاگیر نیز اصلاح یا حذف شود.
رستمی، مناطق نمونه گردشگری پاسارگاد، مارگون و هرمود لارستان را از جمله مناطق مهم در استان دانست و اضافه کرد: برای سرمایه گذاری در این مناطق تاکنون چندین سرمایه گذار اعلام آمادگی کرده اند که امیدواریم به نتیجه برسد.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشاردهنده:‌غلامرضا مالک زاده
۶۱۲۲ /۱۸۷۶

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگری


استانداری فارس


شاپور رستمی