اخبار گردشگری

قازان میزبان نمایشگاه طبیعت و معماری ایران است

به گزارش ایرنا، نمایشگاه آثار حسین کیانی و پارسا خادم ازغدی شاگرد کیانی که تا روز جمعه ادامه دارد، با حضور علی بمان اقبالی زارچ سرکنسول ایران در قازان، هنرمندان ارائه کننده آثار، نوریمان لندو استاد عکاسی انستیتوی فرهنگ و هنر، روزالینا شاگییوا هنرشناس، رسول خادم قهرمان کشتی جهان و شمار زیادی از دانشجویان ایرانی گشایش یافت.
​همچنین در این مراسم که شامگاه سه شنبه برگزار شد، آیرات سیباگاتولین وزیر و گوزل شاریپووا معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان، ایلفات حسنوف امام مسجد قل شریف، تورحان دیلماچ سرکنسول ترکیه، آدام شتیفتر سرکنسول مجارستان، نماینده سفارت بلاروس در روسیه، معاون کمیته توسعه گردشگری شهرداری قازان، امیل موصتافین معاون اداره فرهنگ پایتخت تاتارستان و شمار دیگری از مقامات و مسئولین این جمهوری حضور داشتند.
اقبالی زارچ سرپرست سرکنسولگری ایران در قازان در آیین گشایش نمایشگاه با مهم خواندن تاثیرگذاری عمیق طبیعت ایران بر معماری، گفت: ایران پیشینه ای کهن و انسانی از معماری دارد که نمونه های زیادی از آن پس از سده ها پا برجا است و همچنان استفاده می شود.
وی تاکید کرد که در چارچوب برنامه ریزی های انجام شده، نمایشگاههای دیگری در قازان برگزار خواهد شد.
​کیانی استاد عکاس صاحب اثر در این نمایشگاه نیز به کار مشترک با خادم ازغدی شاگرد خود و رشد حرفه ای وی اشاره کرد.
کیانی همچنین از هنرمندان تاتارستانی برای سفر به ایران و آشنایی بیشتر با فرهنگ و تاریخ غنی ایرانیان و ثبت تصاویر و فیلم دعوت کرد.
شاریپووا معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاتارستان هم گفت که این نمایشگاه پنجره ای به فرهنگ، معماری و طبیعت ایران است.
وی همچنین از هنرمندان ایرانی برای همکاری در برگزاری نمایشگاه و ارائه آثار برتر قدردانی کرد.
​نوریمان لندو استاد عکاسی انستیتوی فرهنگ و هنر قازان نیز به تاثیر اینترنت و غرب به نگاه عکاسان جوان اشاره و اظهار کرد که آثار این نمایشگاه اصیل، پاک از این تاثیرات نوین است.
روزالینا شاگییوا هنرشناس تاتار هم به غنی بودن فرهنگ ایرانی اشاره کرد و آثار نمایشگاه را نشانه این ویژگی خواند.
اروپام ۱۵۱۶ ** انتشار دهنده: هادی مولوی نیا

انتهای پیام /*


اجتماعی


ایران و تاتارستان


نمایشگاه


طبیعت و معماری ایران