اخبار گردشگری

گردشگران ایتالیایی از آثار تاریخی ورامین دیدن کردند

مسئول واحد ورامین شناسی شهرداری ورامین در حاشیه بازدید از این گردشگران از آثار تاریخی ورامین به خبرنگار ایرنا گفت: با فراهم شدن بستر مناسب برای حضور گردشگران خارجی در کشور و بازدید از آثار تاریخی، شهرستان ورامین نیز طی ماه های اخیر پذیرای چندین گروه گردشگر از کشورهای فرانسه، هلند و ایتالیا بود که این افراد از آثار تاریخی شاخص شهرستان بازدید کردند.
محمدرضا تاجیک افزود: دشت ورامین شامل شهرستان های ورامین، قرچک، پیشوا و پاکدشت از آثار تاریخی متعددی نظیر مسجد جامع، امامزاده یحیی، برج آرامگاهی علاءالدوله، قلعه ایرج بزرگترین قلعه خشتی جهان ، آستان مقدس امامزاده جعفر(ع) ، تپه سفالین ، تپه پردیس قرچک و ده ها اثر تاریخی ثبت ملی شده برخوردار است که هر کدام از این آثار، می تواند گردشگران بسیاری را جذب کند.
وی بیان کرد: ورامین بیش از ۷۰ اثر تاریخی ثبت آثار ملی دارد.
تاجیک گفت: در چهارمین مرحله از سفر گردشگران خارجی به شهرستان ورامین طی ماه های اخیر ، یک گروه ۱۰نفر از گردشگران ایتالیایی با حضور در ورامین از برج آرامگاهی علاءالدوله ، مسجد جامع و امامزاده یحیی (ع) که از آثار فاخر معماری کشور است بازدید کردند.
وی اظهار کرد: ارزش معماری اثری همچون امامزاده یحیی (ع) به حدی است که بخشی از محراب آن در موزه آرمیتاژ روسیه نگهداری می شود.
شهرستان ورامین با بیش از ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
خبرنگار: سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/۷۲۵۴//۱۳۴۸

انتهای پیام /*


اجتماعی


گردشگر


آثار تاریخی


ورامین