اخبار گردشگری

وزیر فرهنگ ارمنستان:۲۰ موضوع همکاری فرهنگی و هنری با ایران به زودی اجرایی می شود

به گزارش شامگاه سه شنبه خبرنگار ایرنا ، ‘آرمن امیریان’ در مراسم گشایش نمایشگاه مشترک آثار باستانی ایران و ارمنستان در تالار دوران اسلامی موزه ملی اظهار کرد: نمایشگاه امروز نتیجه تفاهم نامه ای است که رییسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در سال ۲۰۱۶ در ایروان امضا کردند.
وی افزود: یاد سرزمین و یادآوری پیشینه هر دو کشور ، یاد خاک و یاد پدران ما است.
وزیر فرهنگ ارمنستان تاکید کرد: ۱۰۳ شیئی که از ارمنستان در این نمایشگاه به نمایش در می آید رکورد قابل توجهی از نمایش آثار نفیس تاریخی در ایران است.
امیریان ادامه داد: همانگونه که این نمایشگاه چند ماه پس از توافق اولیه اجرایی شد ۲۰ موضوعی که در زمینه های فرهنگی و هنری در ملاقات با مقامات ایرانی مطرح شد نیز به زودی اجرایی می شود.
او تاکید کرد: من با رضایت و انرژی کامل روحی و روانی ایران را ترک می کنم و امیدوارم همه توافقات به زودی اجرایی شود و از کمک عزیزانی که برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردند قدردانی می کنم.
وی یادآور شد : فرهنگ صادق ترین و کوتاه ترین راه بین دو کشور است و ما را در رسیدن به اهداف مشترک یاری خواهد کرد.
نمایشگاه آثار باستانی پنج هزار ساله ارمنستان و ایران با نام «خاطره یک سرزمین» شامل ۳۰۳ اثر ( ۱۰۳ اثر از ارمنستان و ۲۰۰ اثر از ایران) امروز(سه شنبه) در موزه دوران اسلامی با حضور گری لوئیس نماینده سال سازمان ملل، ارمن امیریان وزیر فرهنگ جمهوری ارمنستان، علی مرادخانی معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفرای بیش از ۳۰ کشور گشایس یافت و به مدت سه ماه در معرض دید علاقه مندان خواهد بود.

فراهنگ**۱۵۴۰**۱۸۲۳
خبرنگار: علی اسدی * انتشار: طاهره نبی اللهی

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه


امیریان


ارمنستان