اخبار گردشگری

تولید پنج برنامه مرتبط با صنایع دستی در استان اردبیل

علیرضا دباغ عبداللهی روز سه شنبه افزود: فیلمبرداری برای تولید پنج مستند از پنج رشته صنایع دستی استان آغاز شده است.
او با اشاره به اینکه مستندهای تولیدی در شبکه ۲ پخش می شود، گفت: تولید برنامه در قالب قرارداد بین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل و شبکه ۲ سیما انجام می شود.
وی اظهار کرد: هر مستند به مدت ۲۰ دقیقه بوده و در مجموع ۱۰۰ دقیقه مستند تولید خواهد شد.
او تصریح کرد: گروه فیلمبرداری طی یک ماه نسبت به تهیه مستندهای تلویزیونی با عنوان ‘دست آفریده ها’ در پنج رشته جاجیم بافی، مصنوعات چرم و سراجی سنتی، ملیله نقره، خراطی و ورنی بافی اقدام خواهد کرد.
دباغ عبداللهی همچینن به تهیه و پخش برنامه های مستند با هدف حمایت و ترویج صنایع دستی اشاره کرد و افزود: استان اردبیل جز هفت استان کشور است که امسال تهیه مستندهای تلویزیونی را در دستور کار دارد.
او گفت: مستند تلویزیونی در کنار تاثیرات ترویجی در حفظ اصالت ها و هویت های معنایی صنایع دستی زمینه ساز حفاظت از روش های تهیه مواد اولیه و تکنولوژی تولید است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی با تقدیر از همکاری مطلوب اداره کل توسعه و ترویج معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی کشور اظهارامیدواری کر: مستندهای تلویزیونی گوشه ای از توانمندی استان اردبیل در تولید صنایع دستی را به نمایش بگذارد.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
۶۰۱۸/ ۱۲۵۷

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


صنایع دستی


اردبیل