اخبار گردشگری

کانال تلگرامی یگان حفاظت میراث فرهنگی آذربایجان غربی راه اندازی شد

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: فعالسازی مشارکت های اجتماعی، نظارت بیشتر به آثار و تشدید مراقبت و حضور به موقع نیروهای یگان در آثار تاریخی، بناها و محوطه های گردشگری از دیگر اهداف مهم راه اندازی این کانال در شبکه پیام رسان تلگرام است.
سرهنگ حسن محمدی افزود:یکهزار و ۵۳۱ اثر تاریخی در این استان به ثبت رسیده است که وظیفه مراقبت از این میراث فرهنگی بر عهده یگان حفاظت است.
وی اضافه کرد: این کانال تلگرامی به منظور تشدید مراقبت ها و تسریع در دریافت اخبار و اطلاعات مردمی با هماهنگی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان راه اندازی شده است.
وی با اشاره به اینکه فعال سازی مشارکت های اجتماعی با هماهنگی با فرمانداران شهرستان ها انجام شده اظهارکرد: جلسات مشترکی با دعوت از ارگان های همیار از جمله فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، آموزش و پرورش، شهرداری ها، پایگاه های بسیج، مقام های قضایی و بخشداران با نظارت فرمانداران تشکیل شده است.
سرهنگ محمدی از اصحاب رسانه، عموم مردم و دوستداران میراث فرهنگی خواست تا با اطلاع رسانی این کانال تلگرامی همکاری بیشتری را با یگان حفاظت میراث فرهنگی داشته باشند و در امر خطیر حراست و مراقبت های شبانه روزی مشارکت نمایند.
به گزارش ایرنا، کانال تلگرامی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی به صورت یک طرفه به منظور دریافت اخبار مردمی با شماره ۰۹۲۱۴۴۰۶۹۳۷ به آدرسmiras_sianat@ فعال شده است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۵۳۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و ۲ اثر در فهرست جهانی است.
غار سهولان مهاباد، کلیسای ننه مریم ارومیه، مسجد مطلب خان خوی، کوه زندان سلیمان تکاب، مسجد سردار، غار تمتمان ارومیه، بازار تاریخی خوی، بازار تاریخی ارومیه، آبشار شلماش، تپه حسنلو و صدها اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی این استان گردشگران داخلی و خارجی را به خود می خواند.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ **
خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


راه اندازی کانال تلگرامی


یگان حفاظت میراث فرهنگی


آذربایجان غربی