اخبار گردشگری

امسال بیش از ۳۴۷ هزار گردشگر خارجی وارد آذربایجان غربی شدند

حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت تخت سلیمان تکاب، قره کلیسا، موزه اصلی و مردم شناسی ارومیه، سه گنبد و مسجد جامع ارومیه و کاخ موزه باغچه جوق در ماکو بیشترین گردشگر خارجی را به خود اختصاص داده است.
وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۸۵۶ هزار و ۸۰۳ نفر در هتل ها، مهمانپذیرها و مهمانسراهای استان اقامت یافته اند، گفت: این میزان در نیمه نخست سال گذشته ۸۱۳ هزار و ۲۲۸ نفر بود.
امامی اظهارکرد: در این مدت ۲ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۴۳۲ نفر گردشگر داخلی از مراکز تفریحی و گردشگری استان بازدید کردند که در مدت مشابه این تعداد ۲ میلیون و ۸۱۴ هزار و ۲۳۹ نفر بوده است.
معاون گردشگری میراث فرهنگی آذربایجان غربی به میزان تردد کل مسافران از پایانه های مرزی استان در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و گفت: ۲ میلیون و ۸۱ هزار و ۱۶۳ مسافر از پایانه های مرزی استان تردد کردند که این میزان در مدت مشابه سال قبل یک میلیون و ۶۶ هزار و ۴۹ نفر بود.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای یکهزار و ۵۳۲ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست ملی و ۲ اثر در فهرست جهانی است.
غار سهولان مهاباد، کلیسای ننه مریم ارومیه، مسجد مطلب خان خوی، کوه زندان سلیمان تکاب، مسجد سردار، غار تمتمان ارومیه، بازار تاریخی خوی، بازار تاریخی ارومیه، آبشار شلماش، تپه حسنلو و صدها اثر تاریخی، طبیعی و مذهبی این استان گردشگران داخلی و خارجی را به خود می خواند.
۸۱۳۵/۳۰۷۲
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار: علیرضا فولادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


گردشگر خارجی


آذربایجان غربی