اخبار گردشگری

بازدید گردشگران فرانسوی از آثار تاریخی ورامین

فاطمه خانی قلعه روز دوشنبه در حاشیه بازدید گردشگران فرانسوی از آثار تاریخی شهرستان ورامین به خبرنگار ایرنا گفت : ورامین با قدمتی بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۰ سال ، از آثارتاریخی منحصر به فردی برخوردار است که در صورت اطلاع رسانی صحیح از ارزش این آثار ، این شهرستان به مقصد گردشگری بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی تبدیل می شود.
وی افزود : ورامین علاوه بر ۷۰ اثر تاریخی ثبت ملی شده ، از جاذبه های طبیعی منحصر به فرد ، محیط زیست بکر و مناطق روستایی تاریخی برخوردار است که می تواند تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب کرده و در ارتقاء اقتصاد منطقه نقش به سزایی داشته باشد.
خانی بیان کرد: در راستای معرفی قابلیت های گردشگری شهرستان ورامین ، جلسات متعددی با مجریان تورهای بین المللی برگزار شده و با دعوت از این افراد و معرفی آثار شهرستان ، زمینه حضور گردشگران خارجی علاقمند به آثار تاریخی در شهرستان فراهم شده که این گروه فرانسوی ، چهارمین گروه از گردشگران خارجی هستند که از آثار تاریخی ورامین بازدید می کنند.
وی گفت : پیش از این گردشگرانی از فرانسه ، ایتالیا و هلند از آثار تاریخی ورامین بازدید داشته اند.
مسئول دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین گفت: این گروه ۹ نفره فرانسوی از مسجد جامع تاریخی ورامین ، برج علاء الدوله و امامزاده یحیی(ع) بازدید کردند.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
* برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانیIRNATEHRANهمراه شوید.
خبرنگار: سید حسن میری انتشاردهنده:موسی فعالیان
تهرام/۷۲۵۴ / ۱۵۳۹

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


آثار تاریخی


ورامین