اخبار گردشگری

خشم سوزان رایس از واکنش لابی آیپک به تصمیم ترامپ درباره برجام

مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما در پاسخ به استقبال لابی صهیونیستی آیپک از سخنرانی ترامپ علیه ایران، خشم خود را نسبت به این اقدام ابراز کرد.

به گزارش ایسنا، سوزان رایس مشاور امنیت ملی باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نسبت به استقبال آیپک، بزرگ‌ترین لابی صهیونیست‌ها در آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور برای تایید نکردن توافق هسته‌ای واکنش نشان داد.

 

رایس با انتشار پیامی کوتاه در صفحه توئیتر خود خشمش را نسبت به این گروه صهیونیستی ابراز کرد. آیپک روز جمعه در پیامی توئیتری سخنرانی ترامپ علیه ایران را اقدامی دانست که به  درستی خطرات ایران را نشان می‌دهد.

 

رئیس‌جمهور آمریکا در این سخنرانی با طرح ادعاهایی علیه کشورمان، ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم خواند و گفت که پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید نمی‌کند.

 

این تصمیم ترامپ با واکنش‌های زیادی در داخل و خارج از آمریکا مواجه شده است. رهبران سه کشور اروپایی انگلیس، آلمان و فرانسه بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند و در آن ضمن تاکید بر ادامه تعهدشان به توافق هسته‌ای از دولت و کنگره آمریکا خواستند تا پیامدهای تضعیف توافق هسته‌ای را برای آمریکا و متحدانش در نظر بگیرند.

 

جان کری وزیر امور خارجه پیشین آمریکا نیز در واکنش به این اقدام ترامپ گفت: من امیدوارم که دیگر طرف‌های توافق هسته‌ای به دنیا نشان دهند که رفتار مسوولانه چیست و به این توافق پایبند بمانند و مهم نیست که رئیس‌جمهور ترامپ چه اتهامات غلط و ساختگی‌ای را مطرح می‌کند.