اخبار گردشگری

مدیر حراست شهرداری تبریز: فرش پروین اعتصامی در مخزن است

یوسف سلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به تعدد فرش های در اختیار موزه شهرداری تبریز در ساختمان تاریخی ‘عمارت’، جابجایی آنها گریزناپذیر است.
وی اظهار کرد: البته فرش های مجموعه موزه عمارت شهرداری تبریز برای بیدزدایی و انجام عملیات مرمتی احتمالی نیز هر سه ماه یک بار جابجا می شوند.
سلامی اضافه کرد: فضای موزه ‘عمارت شهرداری’ تبریز برای نمایش همه داشته های آن کوچک و به تبع آن جابجایی اشیای آن نیز الزامی است.
برخی از رسانه های خبری تبریز در روزهای اخیر از نبودن فرش جهیزیه خانم پروین اعتصامی، شاعره نامدار کشورمان، در محل خود در موزه شهرداری تبریز خبر دادند و با نگارش تیترهایی از این قبیل که ‘فرش پروین اعتصامی کجاست؟’ این سوال را در ذهن مخاطبان تداعی کردند که شاید این اثر گم شده است.
فرش ۱۲ متری متعلق به جهیزیه پروین اعتصامی در سال ۱۸۷ به موزه فرش تبریز وقف ‌شد.
ایرج نوبهار در آن سال این قالیچه را طی وقف‌نامه ای به موزه شهرداری سپرد.
موزه شهرداری تبریز، در شهر تبریز و در طبقه زیرزمین ساختمان تاریخی کاخ شهرداری تبریز واقع شده‌است.
این موزه، در سال ۱۳۸۶ همزمان با یکصدمین سالگرد تأسیس نخستین بلدیه (شهرداری) ایران در تبریز در فضایی به وسعت ۸۰۰ متر مربع و با هزینه یک میلیارد و ۱۰۰میلیون ریال راه اندازی شده‌ است.
پروین اعتصامی به عنوان معروف ترین بانوی شاعر ایرانی در سال ۱۲۸۵ شمسی در تبریز به دنیا آمد و در سال ۱۳۲۰ شمسی به دلیل ابتلا بیماری حصبه در تهران درگذشت.
خبرنگار: عزیزی راد ** انتشار دهنده: محمد رستگار
۵۱۸/۶۱۸۳

انتهای پیام /*


فرهنگی


موزه


فرش


پروین اعتصامی