اخبار گردشگری

استاندارخوزستان:آماده میزبانی از زائران اربعین حسینی هستیم

به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران رسانه های گروهی افزود: مهمترین زیرساخت های اربعین ، بهسازی و چهاربانده کردن اهواز – چذابه به طول ۱۱۰کیلومتر و آبرسانی به پایانه چذابه است که هم اکنون پیمانکاران به صورت شبانه روزی و تلاش در خور تحسین مراحل نهایی این ۲ پروژه را انجام می دهند.
وی گفت: توسعه توقفگاه خودرو ، ساماندهی فاضلاب مواکب ، تقویت تلفن همراه و اینترنت پرسرعت ، جابجایی مواکب و برق نیز تا قبل از حرکت کاروان های اربعین حسینی آماده می شود.
استاندار خوزستان افزود: دستگاههای اجرایی در بخش های امداد و نجات ، حمل و نقل ، بهداشت و درمان ، بانک ها و دستگاههای خودپرداز در ۲ مرز شلمچه و چذابه در چند روز آینده کار خود را شروع می کنند.
شریعتی گفت: آبرسانی به ۴۰۰موکب پایانه چذابه که سال های گذشته یکی از مشکلات اساسی ما در تامین آب بود در اربعین امسال به لطف الهی به بهره برداری می رسد.
وی گفت: همه تجهیزات مستقر در پایانه چذابه و شلمچه نظیر گیت های گذرنامه ، دستگاههای ایکس ری ، سرویس های بهداشتی ، قرنطینه و دفاتر انتظامی و حج و زیارت آماده شده و مواکب مردمی نیز خود کار پذیرایی شبانه روزی از زائران را شروع می کنند.
فعالیت فراگیر مواکب مردمی از پنجم آبان شروع و تا پنج روز پس از اربعین ادامه می یابد.
۱۸آبان روز اربعین حسینی است.
از سال ۱۳۹۲ حرکت کاروان های اربعین حسینی شروع شد ولی هر سال بر شکوه و عظمت اربعین افزوده می شود تا جایی که اربعین به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شده است.
بنا به این گزارش در ۱۱ ماه اخیر ۲۶ نشست ستاد اربعین حسینی خوزستان با هدف آمادسازی زیرساخت ها و هماهنگی بین بخشی برای خدمت رسانی مطلوب تر به زائران اربعین حسینی برگزار شده است.
پایانه چذابه در ۱۱۰ کیلومتری شمال غرب اهواز و پایانه مرزی شلمچه در ۱۶ کیلومتری غرب خرمشهر ۲ کانون اصلی تردد زائران اربعین حسینی است.
در اربعین پارسال حدود ۴۳۰هزار زائر از مرز چذابه و ۶۵۰هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.
۶۰۶۵/۶۰۰۲
خبرنگار:محمدرضا بنوره**انتشار: کبری آقازری

انتهای پیام /*


اجتماعی


اربعین۹۶


استاندار خوزستان


غلامرضا شریعتی