اخبار گردشگری

سردیس شهید هسته ای مصطفی احمدی روشن در موزه مفاخر اراک رونمایی شد

به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این آیین گفت: میراق و فرهنگ معنوی بخش مهمی از سرمایه های کشور است و در این راستا باید داشته های اعتقادی و فرهنگ ایثار و شهادت پاس داشته شود.
سید محمد حسینی افزود: شناساندن مفاخر و عناصر تاثیرگذار در جمهوری اسلامی تکلیفی مهم و ارزشمند است و داشته های فرهنگی و اعتقادی باید به بهترین شکل به نسل جوان و آحاد جامعه معرفی شوند.
وی خاطرنشان کرد: شهدا با آگاهی تمام راه خود را انتخاب کردند و برای دفاع از ارزش های دینی و انسانی و جمهوری اسلامی از جان خود گذشتند و تمرکز بر فرهنگ ایثار و شهادت سرمایه گرانقدر برای جامعه است.
در این آیین که با حضور فرمانده انتظامی استان مرکزی و برخی از فرماندهان سپاه روح الله برگزار شد از خانواده پنج شهید مدافع حرم و خانواده شهید حمید رضا رسولی شهید نیروی انتظامی تقدیر شد.
موزه مفاخر استان مرکزی یکی از جاذبه های دیدنی کلانشهر اراک است که در منزل تاریخی خاکبار متعلق به دوران قاجاریه قرار دارد.
عرصه منزل تاریخی خاکباز ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع و زیر بنای آن یک هزار متر مربع است که در سال ۱۳۰۸ خورشیدی بنا شده و در آن اطلاعات ، سردیس و زندگینامه مشاهیر استان مرکزی نگهداری می شود.
استان مرکزی ۲ هزار مشاهیر و شخصیت برجسته ملی و بین المللی دارد و از این لحاظ در کشور شهره است.
/۶۰۱۳/۱۹۵۵خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


رونمایی سردیس


تجلیل شهدای مدافع حرم