اخبار گردشگری

مشکلات کویر مرنجاب آران و بیدگل با سرمایه گذاری دراز مدت برطرف می شود

فریدون الهیاری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا اظهار کرد: تلاش ما ساماندهی گردشگری دراین شهرستان و به خصوص منطقه مرنجاب است که با برنامه ریزی هایی برای سرمایه گذاری در این منطقه در جریان است.
وی با اشاره به شروع فصل جدید گردشگری در کویر مرنجاب، ساماندهی این منطقه را ضروری دانست و افزود: به دنبال برنامه ریزی اورژانسی برای حل مشکلات در این منطقه هستیم و در نشست هفته آینده با تصویب طرح هایی، با مدیران و مسئولان شهرستان، کویر مرنجاب ساماندهی موقت خواهد شد.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان خاطرنشان کرد: این ساماندهی موقت درحد تامین اسکان، برطرف کردن خرابی های جاده و همچنین استقرار نیروهای امدادی و انتظامی در منطقه است.
وی همچنین در خصوص پرونده ثبت ملی دانش کاشت هندوانه بومی کویر آران و بیدگل نیز گفت: با پیگیری های انجام شده مشکلات این پرونده در حال برطرف شدن است.
منطقه نمونه گردشگری مرنجاب در شمال استان اصفهان و ۵۰ کیلومتری مجاورت آران و بیدگل به علت چهار فصل بودن و اعتدال نسبی هوا، تنوع جاذبه های گردشگری وگونه های جانوری و پوشش گیاهی یکی از زیباترین کویرهای جهان محسوب می شود.
این کویر بکر بر تارک داشته های خود به چهار تحفه ارزشمند کاروانسرای شاه عباسی، دریاچه نمک، جزیره سرگردان و تپه های شنی خود می بالد.
این کویر آمیزه ای از طبیعت، تمدن و تاریخ است که هر سال به علت دارا بودن چنین جاذبه هایی میزبان دهها هزار گردشگر داخلی و خارجی است.
بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از یکصد هزار نفر گردشگر داخلی و خارجی از کویر مرنجاب دیدن می کنند.
آران و بیدگل با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شمالی ترین نقطه استان اصفهان در ۲۱۵ کیلومتری مرکز این استان قرار دارد.
۷۴۷۲/۶۱۳۶ خبرنگار: حسین منصوری فر – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


مرنجاب


آران و بیدگل