اخبار گردشگری

به‌کارگیری ۱۰۰کارورز درحوزه گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد

محمود باقری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به افزایش مطالبات دانش آموختگان برای اشتغال و آشنا نبودن این افراد با بازار کار و مشاغل مرتبط، دولت طرح کارورزی را برای آشنایی دانش آموختگان دانشگاهی با محیط کسب و کار برای مقابله با بیکاری در دستور کار قرار داده است.
وی افزود: دولت بستر و امکانات لازم را برای ایجاد اشتغال فراهم می‌کند، مردم و بخش خصوصی باید از این امکانات برای ایجاد فرصت‌های شغلی استفاده کنند.
باقری بیان کرد: کارگاه‌های تولیدی صنایع دستی و واحد های گردشگری بهره مند از این تسهیلات باید در جهت اشتغال همراه با تولید و خدمات‌دهی فعالیت داشته باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت : یکی از مزایای برجسته این طرح برای کارفرمایان این است که در صورت استخدام نیروی کار جدید بعد از اتمام دوره کارورزی از ۲ سال معافیت پرداخت حق بیمه نیروی جدید معاف می شوند.
وی عنوان کرد: اولویت پرداخت تسهیلات برای دانش‌آموختگان صنایع دستی است که بتوانند به صورت کارگاهی اشتغال ایجاد کنند.
باقری تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح افزایش قابلیت جذب و اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی، ایجاد انگیزه کارآفرینی است.
وی ادامه داد: در این راستا، در همه مناطق کهگیلویه و بویراحمد از جمله روستا‌ها به منظور جلوگیری از مهاجرت و احیای هنرهای منسوخ شده با اعطای تسهیلات ارزان قیمت اشتغال‌زایی ایجاد می شود.
بر اساس اعلام اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه وبویراحمد سهم طرح کارورزی در استان ۲ هزار و ۲۲۵ نفر تعیین شده است.
بر اساس اعلام سازمان برنامه و بودجه استان تاکنون سه برابر ظرفیت سهمیه اشتغال این طرح معادل ۶ هزار و ۴۰۰ دانش اموخته دانشگاهی در استان و از طریق دستگاه های مختلف اجرایی نام نویسی کرده اند.
مطابق سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان کهگیلویه با ۱۱ پله صعود در زمینه بیکاری در میان استان‌ها به رتبه ۲۰ رسید و به این ترتیب نرخ بیکاری استان از ۱۷٫۷ درصد به ۱۲٫۹۵ درصد رسید.
براساس آخرین برآورد آماری، تعداد دانش آموختگان دانشگاهی بیکار در این استان ۱۵ هزار و ۶۵۴ نفر است.
تعداد فارغ‌التحصیلان شاغل در این استان ۳۷ هزار و ۳۳۱ نفر و تعداد جوانان بیکار سنین ۱۵ تا ۲۴ سال نیز ۶ هزار و ۳۰۶ نفر است.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۹۵ جمعیت استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۱۳ هزار نفر است.
کهگیلویه و بویراحمد با یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور دارای هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یک هزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار دهنده: مسعود علیزاده
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


اقتصاد


میراث فرهنگی و گردشگری


کارورز


کهگیلویه و بویراحمد