اخبار گردشگری

کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در برخی مناطق کشور/ بارش باران در تهران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی دریای خزر از بارش باران در پایتخت خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه بعد ازظهرامروز در شمال غرب کشور رشد ابر، وزش باد وبارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: این وضعیت درمناطقی از کردستان، گیلان، خراسان رضوی نیز دور از انتظار نیست.

 

وی با اشاره به اینکه درسایر مناطق کشور امروز جو پایدار است، تصریح کرد: از امروز تا فردا (۱۹ مهر) افزایش دما دراستان‌های ساحلی دریای خزر بین ۲ تا ۶ درجه پیش‌بینی می‌شود همچنین ازبعد ازظهر فردا  با نفوذ جریان‌های خنک شمالی ضمن کاهش ۴ تا ۸ درجه‌ای دما دراستان‌های ساحلی دریای خزر و اردبیل، ابرناکی، بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: از بعد ازظهر فردا (۱۹ مهر) در مناطقی از شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی و شمال زنجان نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. روز پنج شنبه (۲۰ مهر) ابرناکی و بارش باران درسواحل دریای خزر ادامه دارد و درمناطقی از خراسان شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی وارتفاعات البرز در زنجان، قزوین، البرز، سمنان و تهران نیز رشد ابر و رگبار پراکنده باران گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

 

وظیفه با بیان اینکه دریای خزر از بعد ازظهر فردا وطی روزهای پنج شنبه وجمعه (۲۰ و۲۱ مهر) مواج پیش‌بینی می‌شود، گفت: در همین مدت بخش‌های مرکزی خلیج فارس نیز به سبب وزش باد شدید مواج خواهد شد. فردا نیز در جنوب غرب کشور، پدیده گرد و خاک دور از انتظار نیست.

 

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۹ مهر) صاف گاهی همراه با وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و روز پنج‌شنبه (۲۰ مهر) نیمه ابری به‌تدریج صاف همراه با  وزش باد با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.