اخبار گردشگری

نمایشگاه روستا در روستای گردشگری فقیه حسنان دشتی بوشهر گشایش یافت

به گزارش ایرنا، بخشدار مرکزی شهرستان دشتی در این آیین گفت: هر چه روستاهای ما پویاتر و شکوفاتر باشد فرآیند پیشرفت و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی مناسب تر و سریع تر خواهد بود.
احسان رزمی نیا افزود: روستاها از ارکان مهم در توسعه پایدار به شمار می آیند و در سلامت و رونق اقتصاد جامعه نقش بسزایی دارند.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید با هدف توسعه همه جانبه و پایدار به نقش بنیادین روستا‌ها و عشایر در توسعه توجه داشته است و یکی از این برنامه ها توسعه گردشگری روستایی و آماده کردن زیرساخت ها بوده است.
رزمی نیا اضافه کرد: در استان بوشهر نیز روستای فقیه حسنان به عنوان اولین روستای بوم گردی ثبت و در سال جاری نیز برای احداث موزه بوم گردی مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به این روستا اختصاص داده شده است.
سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی گفت: گردشگری روستایی به عنوان یک صنعت سالم و پاک نقشی موثر در توسعه اقتصادی کشور دارد که روستاهای دشتی و از جمله روستای گردشگری فقیه حسنان نیز در این زمینه از ظرفیت های زیادی برخوردار است.
حمید زارعی ادامه داد: محور قرار دادن این روستا در سفر گردشگران، اهدافی از جمله جذب گردشگر و آشنایی آنها با آداب و رسوم منطقه را دنبال می کند که می تواند در ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت جوانان تاثیر گذار باشد.
وی بیان کرد: روستاهای شهرستان دشتی سرشار از مناطقی بکر، زیبا، تاریخی و مذهبی است و این بستر منحصر به فرد نه تنها بخشی مهم از جلوه های گوناگون ایران زمین است بلکه موقعیتی مناسب برای درآمد زایی اهالی روستا محسوب می شود.
مسئول بوم گردی سرزمین کهن روستای فقیه حسنان نیز با اشاره به نمایشگاه روستا گفت: ثبت اولین بوم گردی استان در این روستا باعث شد فقیه حسنان از گمنامی خارج شود و اشتیاق مردم برای ماندن و حفظ داشته هایشان بیشتر شود.
احمد کهنسال اضافه کرد: در نمایشگاه روستا که با هدف معرفی آیین و ابزار کار گذشتگان برپا شده تابلوهای عکس و صنایع دستی روستاییان دشتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.
در این مراسم شماری از مسئولان، دهیاران وشوراهای اسلامی شهرستان دشتی حضور داشتند.
روستای فقیه حسنان شهرستان دشتی با ۳۰۰ نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.
۷۲۰۶/۶۰۴۳**
خبرنگار: علی اشکو** انتشار دهنده: خدانظر خواجه

انتهای پیام /*


فرهنگی


نمایشگاه روستا


فقیه حسنان


دشتی