اخبار گردشگری

تاکید امام جمعه یزد بر معرفی گردشگری مذهبی استان

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی روز دوشنبه در دیدار جمعی از فعالان گردشگری استان افزود: از مصادیق بارز گردشگری مذهبی یزد ، سبک معماری اسلامی و ایرانی خانه های موجود استان است.
وی ادامه داد: معماری خانه های تاریخی یزد به گونه ای طراحی شده که در روز برای روشنایی احتیاج به لامپ نیست ولی هم اکنون برای روشن کردن منازل موجود حتما باید از لامپ استفاده کرد.
امام جمعه یزد با تاکید بر استفاده از سبک معماری ایرانی اسلامی در ساخت و سازهای امروزی اظهار داشت: باید ظرفیت های گردشگری مذهبی استان و افتخارات آن در طول تاریخ برای دیگران معرفی شود.
ناصری یزدی همچنین با بیان اینکه گردشگری در اسلام تنها نگاه مادی به مسائل ندارد تصریح کرد: هرچند گردشگری ، اشتغال و سود به همراه دارد ولی نباید به هر شیوه برای درآمدزایی از گردشگری استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: نگاه گردشگری در دین مبین اسلام ، بصیرت افزایی ، شناخت خدا ، پیدا کردن مسیر حق و حقیقت و معرفت به ارزش های الهی و انسانی است .
یزد در کنار استان های فارس و اصفهان به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مقصد اول گردشگران خارجی و اروپایی بوده به گونه ای که استقبال گردشگران خارجی از این شهر تا پنج برابر افزایش داشته و همین امر گردشگری را محور توسعه استان قرار داده است.
این استان ۲۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و شهر یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، شهر کار و کاریز و کاهگل، دارالعباده، دارالعلم و دارالعمل، حسینیه ایران، شهر دوچرخه ها، شیرینی، شهر قنات و قنوت و قناعت و شهر آتش و آفتاب شناخته می شود.
۷۵۳۶/ ۶۱۹۷ خبرنگار:کاظم سبحان زاده**ناشر: فلاح

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


معرفی اثار


یزد