اخبار گردشگری

معاون سازمان میراث فرهنگی: معنویت یزد در میزبانی گردشگران خارجی معرفی شود

محمد محب خدایی عصردوشنبه در نشست کمیته گردشگری معنوی و مذهبی یزد افزود: تفکر گردشگران خارجی با مشاهده رفتار و منش مردم ایران، شکل می گیرد و تبلیغات منفی صورت گرفته علیه فرهنگ و تمدن ایران را فراموش می کنند و با تبلیغ آنان، زمینه حضور دیگر گردشگران فراهم می شود.
وی استفاده از ظرفیت یزدی های مقیم خارج کشور را در جذب گردشگران خواستار شد و ادامه داد: این استان می تواند به قطب نخست گردشگری کشور در بخش کویرگردی تبدیل شود.
محب خدایی اضافه کرد: برای افزایش تعداد گردشگران خارجی در یزد، این استان باید به نقطه آغاز سفر گردشگران ورودی به کشور تبدیل شود که برای تحقق این مهم از توان یزدی های مقیم خارج از کشور می توان بهره گرفت.
معاون سازمان میراث فرهنگی گفت: اکثر گردشگران خارجی که ایران را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند گردشگر فرهنگی، تاریخی و طبیعت گرد هستند.
در این نشست که در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد برگزار شد، فعلان حوزه گردشگری معنوی و مذهبی به بیان دیدگاه های خود پرداختند.
استان های اصفهان، فارس و یزد به عنوان مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران مطرح هستند و اکثر گردشگران خارجی در سفر به ایران، این استان ها را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.
استان یزد ۲ هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی دارد و یزد به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی به مساحت عرصه ۷۴۳ هکتار و مساحت حریم پنج هزار هکتار است و در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.
یزد گنجینه ای از هنر، فرهنگ و تمدنی ایرانی را در خود دارد که از آن جمله می توان به بناهای مذهبی، بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی ، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها اشاره کرد.
۷۵۳۲ / ۶۰۱۴/ خبرنگار: سعید صادقی مقدم** انتشار : کاظم شاملو
irnayazdd@

انتهای پیام /*


فرهنگی


میراث فرهنگی


گردشگری معنوی


استان یزد