اخبار گردشگری

خراسان شمالی تابلوهای مناسب جهت معرفی جاذبه گردشگری ندارد

مینا هاشمی مرغزار روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: استفاده از این امکانات هزینه های بسیاری برای اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی می طلبد.
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری از حیث مطالبات جدی از دولت در بخش گردشگری ضعیف است گفت: ما برای معرفی خراسان شمالی نیازمند برگزاری همایش و جشنواره های مختلف هستیم اما در هفته گردشگری ریالی برای تبلیغ و برگزاری همایش در نظر گرفته نشد.
هاشمی مرغزار تاکید کرد: برای برگزاری همایش برند سازی استان در اردیبهشت ماه درخواست اعتبار شد اما تاکنون ریالی تخصیص نیافته است، باید برای جذب اعتبارات حوزه گردشگری تلاش های بیشتری انجام شود.
وی با اشاره به برگزاری جشنواره عسل در روستای روئین شهرستان اسفراین و جشنواره گردو در روستای فیروزه مرکز خراسان شمالی اضافه کرد: باید روستاها، شوراها و دهیاری ها را با مزایای گردشگری آشنا کنیم و مردم آن منطقه را به این خود باوری برسانیم که این روستا قابلیت گردشگری دارد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه برگزاری این جشنوراه ها در معرفی استان بازتاب بسیاری دارد گفت: دهیاری ها در روستاها برای برگزاری جشنواره ها زمین در اختیار دارند اما از اینکه پای کار بیایند رغبتی ندارند.
وی اظهارکرد: سال گذشته از محل اعتبارات سفر رهبری به خراسان شمالی ۱۶ میلیارد ریال جذب و هزینه شد و در سال جاری نیز ۱۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت احداث کمپینگ ساماندهی روستای هدف گردشگری و احیای زیرساخت های گردشگری تخصیص یافت.
هاشمی مرغزار بیان کرد: چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات تخصیص یافته به واحدهای دیگر که امکان جذب نداشتند در راستای زیرساخت های گردشگری جذب و هزینه شد.
وی گفت: برای بیشتر روستاها و مناطق فاقد زیر ساخت ها و قابل توسعه از لحاظ گردشگری نیز درخواست اعتبار شده که امیداست به موقع تخصیص یافته و در زمینه توسعه بخش گردشگری هزینه شود.
بیش از یکهزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۶۸ اثر آن به ثبت رسیده است.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
ع/ ۶۰۴۲ انتشاردهنده: سیدحسین قدسی

انتهای پیام /*


اقتصاد


گردشگری


میراث فرهنگی


خراسان شمالی