اخبار گردشگری

بازارچه دائمی صنایع دستی در ارومیه راه اندازی شد

افسانه رنجبر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه عرضه و فروش آثار بزرگترین مشکل هنرمندان صنایع دستی آذربایجان غربی است، افزود: راه اندازی این بازارچه به فروش صنایع دستی هنرمندان منجر شده و درآمد مناسبی عاید هنرمندان صنایع دستی می شود.
وی افزود: این بازارچه دائمی شامل چهار کیوسک عرضه و فروش است و افزایش تعداد آنها در آینده نزدیک از اهداف معاون صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان غربی است.
به گفته وی نمایشگاه های موقت و جشنواره هایی که برای صنایع دستی پرپا می شود به علت موقتی بودن به خوبی نمی تواند بستر مناسبی برای عرضه محصولات هنرمندان صنایع دستی باشد.
رنجبر افزود: بازارچه دائمی صنایع دستی ارومیه به علت دائمی بودن علاقه مندان را به سوی خود جذب کرده و فروش آثار هنری را راحت تر می کند.
وی اضافه کرد: برپایی بازارچه های دائمی در محوطه بناهای تاریخی نه تنها شهروندان را به این نمایشگاه ها سوق می دهد بلکه زمینه حضور گردشگران را نیز در این نمایشگاه ها فراهم می کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه در این کیوسک ها محصولات تولیدی صنایع دستی بومی آذربایجان غربی شامل سراجی، سنگتراشی، زیور آلات و رودوزی های سنتی به فروش می رسد، اظهار کرد: بازارچه های دیگر در صورت تامین اعتبار مورد نیاز در دیگر شهرهای آذربایجان غربی نیز راه اندازی می شود.
به گزارش ایرنا بیش از ۴۰ نوع صنایع دستی در زمینه های مختلف شامل نساجی سنتی، سفال و سرامیک، هنرهای چوب، پوشاک سنتی، صنایع دستی فلزی و روی شیشه و دیگر پیشه های سنتی وابسته به صنایع دستی از جمله رنگرزی گیاهی و نخ ریسی سنتی در آذربایجان غربی فعال است.
این استان با داشتن گنجینه های صنایع دستی، ظرفیت قابل توجهی برای ایجاد کارگاه های تولید صنایع دستی دارد تا نتیجه اقتصاد درون زا در عمل به نمایش گذاشته شود.
۸۱۳۵/۲۰۹۳ ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** تنظیم کننده : توحید محمودپور ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی

انتهای پیام /*


فرهنگی


صنایع دستی


بازارچه دائمی


ارومیه