اخبار گردشگری

کودکان اصفهان از بناهای تاریخی این استان دیدن کردند

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان، مدیر این اداره کل روز یکشنبه با حضور در جمع این کودکان گفت: آشنائی کودکان نسبت به اهمیت حفظ و نگهداری بناهای تاریخی و فرهنگ سازی در این زمینه برای گروه سنی پایه، باعث تشویق خانواده ها به حفظ این میراث فرهنگی گرانقدر می شود.
فریدون اله یاری افزود: بازدید کودکان از بناهای تاریخی و آثار فرهنگی موجب می شود تا آینده سازان مملکت از سنین پایین با ارزش های فرهنگی و تاریخی کشورمان آشنا شوند و بر حفظ و نگهداری این میراث با ارزش بکوشند.
امروز ۱۶ مهر همزمان با روز جهانی کودک برخی از دانش آموزان دوره های دبستان و پیش دبستانی با هماهنگی برخی ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان از بناهای تاریخی این استان دیدن کردند.
در این بازدید راهنمایان اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ارائه توضیحات لازم درباره سابقه بناهای تاریخی درخصوص اهمیت حفظ و نگهداری این آثار توضیحاتی را ارائه کردند.
۱۶مهر مصادف با ۸ اکتبر، به عنوان “روز جهانی کودک” نامگذاری شده است.
استان اصفهان دارای بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی است که یکهزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام های میدان نقش جهان، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.
ت/۶۹۹۴ / ۲۰۹۳ ** خبرنگار: آرزو فلاح ** انتشاردهنده: اصغر دواتگر

انتهای پیام /*


فرهنگی


روز جهانی کودک


میراث فرهنگی اصفهان