اخبار گردشگری

واگذاری ۱۵طرح سرمایه ‌گذاری گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی

به گزارش ایرنا، محمود باقری روز یکشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۵ پروژه گردشگری این استان بر اساس قرارداد BOT (ساخت، بهره‌برداری و انتقال) به بخش خصوصی با هدف رونق اشتغال واگذار می‌شود.
وی افزود: سرمایه‌گذاران می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خود را به کارشناسان حوزه سرمایه‌گذاری این نهاد جهت ارزیابی تحویل دهند.
باقری بیان کرد: طرح های قابل واگذاری از جمله سد شاه قاسم، تنگ مهریان، اردوگاه خهکلون، اردوگاه بیژن، منطقه کوه گل، اردوگاه چشمه بلقیس چرام، اردوگاه بی بی حکیمه، اردوگاه شراب گرو، اردوگاه دشتک دیل، اردوگاه پارک جنگلی، اردوگاه توت‌نده، اردوگاه تنگ ماغر، برم الوان و بندان سی‌سخت هستند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اینک ۴۲ طرح در حوزه گردشگری با سرمایه گذاری افزون بر یک هزار میلیارد ریال در این استان توسط بخش خصوصی در حال اجراست.
وی ابراز داشت: میزان پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا ۹۰ درصد است.
باقری تصریح کرد: این طرح‌ها در بخش‌های مختلف شامل ساخت هتل، هتل آپارتمان و اردوگاه‌های تفریحی و گردشگری است.
مدیرکل گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: سال گذشته بیش از ۱۴۰ میلیارد ریال تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای طرح‌های در حال اجرای بخش خصوصی تخصیص یافت.
وی یادآور شد: افزون بر ۱۱۰ میلیارد ریال از این میزان به طرح هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج تخصیص یافت.
باقری گفت: این طرح هم اینک با پیشرفت بالای ۴۵ درصد در حال اجراست که با بهره برداری از آن افزون بر ۱۰۰ تخت به تخت‌های رسمی هتل‌های چهار ستاره استان اضافه خواهد شد.
وی با بیان اینکه سال گذشته افزون بر ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار گردشگر داخلی از فضاها و مناطق گردشگری استان دیدن کردند، افزود: این میزان گردشگر حدود ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۴ رشد داشته است.
باقری شمار گردشگران خارجی اسکان یافته در استان در سال گذشته را نیز بیش از ۲ هزار نفر ذکر کرد و گفت: ورودی گردشگران خارجی در استان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ حدود هفت برابر رشد داشته است.
کهگیلویه و بویراحمد با داشتن ۲۵۰ تفرجگاه طبیعی، ۳۰۰ بقعه متبرکه و مواهب طبیعی چشم نواز مکانی مناسب برای مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی** انتشار: علیزاده
۹۸۶۸/۱۶۶۲

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری


بخش خصوصی


کهگیلویه وبویراحمد