اخبار گردشگری

گردشگری صنعتی و سلامت در کلانشهر اصفهان مورد توجه قرار می گیرد

گردشگری صنعتی یکی از شاخه های نوظهور در عرصه گردشگری و شامل بازدید از واحدها و مجموعه های صنعتی است؛ این رویکرد از سوی کشورهای صنعتی جهان و در راستای افزایش سرانه درآمدها مورد توجه قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، روابط عمومی دانشگاه اصفهان روز یکشنبه به نقل از قدرت الله نوروزی افزود: اولویت کاری شهرداری اصفهان، بحث گردشگری است.
وی که در مراسم اعطای حکم استاد وابسته دانشگاه اصفهان به پروفسور جعفر جعفری استاد مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسین اسکات آمریکا، سخن می گفت، افزود: طبق مذاکره هایی که با حوزه صنعت و پزشکی انجام شده، بحث توریسم صنعتی و توریسم سلامت نیز مورد توجه قرار گرفته است.
نوروزی با بیان اینکه در زمان حاضر اولویت کاری شهرداری اصفهان در بحث گردشگری قرار گرفته است، اظهار کرد: اصفهان با وجود دانشگاه های مختلف، ظرفیت سرمایه گذاری در بحث گردشگری را دارد.
رئیس دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: با انعقاد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های معتبر جهان ، زمینه های مناسبی برای راه اندازی دانشکده گردشگری در این دانشگاه ایجاد شده است.
دکتر هوشنگ طالبی با بیان اینکه در این دانشگاه جامع بیش از ۲۰۰ دانشجوی خارجی در حال تحصیل هستند، افزود: از لحاظ همکاری های علمی و بین المللی نیز روند رو به رشدی داشته و زمینه های علمی مناسبی در راه اندازی دانشکده گردشگری ایجاد شده است.
طالبی به برگزاری یک دوره مشترک رشته گردشگری در دانشگاه اصفهان اشاره و اظهار امیدواری کرد که با اجرای طرح راهبردی دانشگاه، دوره های مشترک گردشگری در دانشگاه راه اندازی شود.
استاد مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسین اسکات آمریکا نیز اصفهان را پایتخت گردشگری ایران خواند و گفت: گردشگری یک پدیده جهانی است که انسان ها را ماورای دین و مذهب گرد هم می آورد تا فارغ از حصارها با هویت های فرهنگی یگدیگر آشنا شوند.
پروفسور جعفر جعفری با اشاره به نقش سازنده دانشگاه ها در پاسخگویی به نیازهای شهروندان، اظهار امیدواری کرد که مدل بنیاد گردشگری اصفهان، بتواند مدلی برای سایر شهرهای ایران باشد.
در این مراسم حکم استاد وابسته دانشگاه اصفهان به پروفسور جعفر جعفری عضو هیات علمی مدرسه مدیریت هتلداری دانشگاه ویسکانسین اسکات آمریکا، اعطا و از این استاد فرهیخته و شناخته شده در حوزه گردشگری تجلیل شد.
پروفسور جعفری یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین متخصصان حوزه گردشگری در دنیا است که آثارش در این حوزه در بیشتر مقاله ها و کتاب های معتبر گردشگری به عنوان منبع مورد استفاده قرار می گیرد.
وی دانش آموخته کارشناس زبان انگلیسی از دانشگاه اصفهان، کارشناس ارشد مدیریت هتل از دانشگاه کارنل امریکا، دکترای انسان شناسی از دانشگاه مینسوتای امریکا و دکترای افتخاری از دانشگاه دو له ایلز بالرز اسپانیا است.
جذب استاد وابسته در دانشگاه ها بر اساس آیین نامه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر ‘ فرایند جذب نخبگان غیر مقیم ‘ صورت می گیرد. بر اساس این آیین نامه، دانشمندان ایرانی مقیم خارج کشور می توانند به عنوان ‘ استاد وابسته ‘ با دانشگاه های داخل کشور همکاری های آموزشی و پژوهشی داشته باشند.
دانشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیات علمی و یکی از دانشگاه های برتر کشور است.
این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های منتخب ایران در طرح تبدیل به یکی از پنج دانشگاه برتر کشور در تراز بین المللی انتخاب شده است.
ت/۳۰۱۱ / ۶۰۲۲ خبرنگار: آسیه معینی – انتشار دهنده : عمادی

انتهای پیام /*


فرهنگی


گردشگری صنعتی


شهردار اصفهان


دانشگاه اصفهان