اخبار گردشگری

رشد ۵۶ درصدی ورود گردشگران به منطقه آزاد انزلی

امین افقی صبح یکشنیه با اعلام این خبر به خبرنگار ایرنا گفت:در نیمه نخست امسال منطقه آزاد انزلی شاهد ورود بیش از سه میلیون و ۳۵۶ هزار گردشگر از سراسر کشور بود در حالیکه در مدت مشابه آن در سال گذشته دو میلیون و ۱۴۷ هزار ۷۰۳ نفر گردشگر به منطقه آزادانزلی وارد شدند.
وی افزود: در زمینه گردشگران خارجی نیز منطقه آزاد انزلی با رشد ۱۱ درصدی ورود این گردشگران مواجه بود و در شش ماه نخست سال امسال یک هزار و ۴۴ گردشگر خارجی وارد این منطقه شدند در حالی که آمارهای مدت مشابه سال گذشته عدد ۹۳۹ نفر را نشان می دهد.
افقی یادآور شد: ایجاد زیرساخت های گردشگری مانند مرکز تفریحات دریایی، بهره برداری از مجموعه ورزشهای ساحلی قایقران، راه اندازی خانه های روستایی بومی گیلان، ساماندهی و تجهیز طرح ساحلی منطقه با امکانات متنوع در کنار ایجاد مبلمان شهری، نورپردازی و پروژه های زیباسازی و جاذبه های جدید در پارک ساحلی از جمله مهمترین اقدامات و برنامه های سازمان منطقه آزاد انزلی در حوزه زیرساخت های گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی بوده است.
وی از دیگر اقدامات برای رونق گردشگری در منطقه به پروژه احداث اسکله کشتی های تفریحی(مارینا) مجتمع بندری کاسپین اشاره کرد که به عنوان حلقه مرکزی ایجاد مسیرهای گردشگری دریایی در خزر هدف گذاری و در این زمینه تفاهم نامه هایی با نهادهای دیگر کشور و استان منعقد شده است.
افقی افزود: ساخت آکواریوم و باغ خزندگان با سرمایه گذاری خارجی از دیگر پروژه های مهم گردشگری در حال احداث در منطقه آزاد انزلی است که در راستای تکمیل حلقه های زیرساختی خدمات و تسهیلات گردشگری منطقه آزاد انزلی در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به همکاری سازمان منطقه آزادانزلی با شرکت های خدمات مسافری و گردشگری و راهنمایان گردشگری استان و سامانه های رزرواسیون بین المللی گفت: اطلاع رسانی هوشمند از طریق سامانه های شبکه های تلفن همراه و سامانه اطلاعات مکانی گردشگری منطقه در پرتال سازمان ، از طرح های اطلاع رسانی صورت گرفته برای افزایش میزان گردشگران ورودی به منطقه آزاد انزلی است.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزادانزلی تاکید کرد: تعامل با کشورهای منطقه جهت برقراری پروازهای مستقیم به فرودگاه سردار جنگل رشت، برگزاری نمایشگاه های مختلف در حوزه گردشگری و صنایع دستی، جذب سرمایه گذار جهت احداث هتل و مراکز اقامتی و در نهایت در مرحله ساخت بودن مجتمع پردیس صنایع دستی منطقه و اقدامات انجام شده در راستای توسعه گردشگری حلال از جمله برنامه های در دستور کار این سازمان در جهت رونق هرچه بیشتر گردشگری منطقه آزاد انزلی است.
منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه خزر است و کشورهای حاشیه دریای خزر، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.
قرار گرفتن در مسیر کریدور بین المللی شمال – جنوب، دارابودن موقعیت ویژه در زمینه ارتباط با کشورهای حاشیه دریای خزر، همجواری با بنادر آستراخان و لاگان در روسیه، راسنودسک در ترکمنستان، اکتائو در قزاقستان و باکو در آذربایجان، دسترسی از طریق راه های مناسب، به بازارهای مصرف کشورهای CIS، نزدیکی به فرودگاه بین المللی رشت از جمله مزایای منطقه آزاد انزلی است.
مزایای قانونی همچون امکان ثبت، مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان ۱۰۰ درصد در منطقه، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی – بیمه ای در این منطقه، معافیت مالیاتی ۲۰ ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی، وحدت مدیریت در ارائه کلیه خدمات به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی، اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی – تولیدی، فعالیت بورس کالای منطقه، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر و برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.
خبرنگار: رضا اکبری**انتشار دهنده: بابایی
۷۴۷۱ /۶۰۳۰

انتهای پیام /*


اقتصاد


رشد گردشگر ورودی


منطقه آزاد انزلی